odaily

طبقه بندی موضوعی

۴۷ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

گلبولهای قرمز یاred cells

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 5

گلبولهای قرمز یاred cells ، Erythrocytes

گلبولهای قرمز (اریتروسیتها) به شکل دیسکهای مقعرالطرفین ، بدون هسته و 8 - 7 میکرومتر قطر را دارند در انتقال اکسیژن و دی‌اکسید کربن دارند و به تعداد تقریبی 5 میلیون در هر میلیمتر مکعب خون یافت می‌شوند. و حجم متوسط هر یک از آنها 90 - 88 میکرون مکعب است. مجموع کل مساحت گلبولهای قرمز در خون انسان بطور متوسط 3500 - 3000 متر مربع است که این مقدار 1500 برابر سطح بدن می‌باشد. شکل خاص گلبول قرمز به وسیع بودن این سطح کمک می‌کند. پهن و در مرکز مقعرالطرفین هستند با این شکل هیچ نقطه‌ای از سلول بیشتر از 85 درصد میکرون از سطح آن فاصله ندارد در صورتی که یک شکل کروی 2.5 میکرون از سطح فاصله دارد و کل سطح 20 درصد کمتر می‌شود. گلبولهای قرمز زنده‌اند و مواد غذایی را از راه تخمیر بدست می‌آورند، زیرا میتوکندری ندارند و همچنین هسته متوسط گلبولهای قرمز 120 روز است برای اینکه میزان گلبولهای قرمز در خون ثابت بماند باید در هر ثانیه حدود ۲۴۰ میلیون گلبول قرمز در خون تولید می شود، به همین دلیل در بدن یک انسان بالغ در حدود ۳۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ گلبول قرمز وجود دارد. گلبولهای قرمز در دوره جنینی در کبد به طحال و گره‌های لنفاوی ساخته می‌شود اما در ماههای آخر دوره جنینی و پس از تولد تنها در مغز قرمز استخوان بوجود می‌آید. در مغز استخوان بافت زاینده‌ای وجود دارد که با چند تقسیم سلولی گلبولهای قرمز را می‌سازد. سلولهای زاینده در ضمن این تغییرات هسته خود را از دست می‌دهند و مقداری زیادی هموگلوبین در ستوپلاسم خود می‌سازند. فعالیت ماهیچه‌ای ، صعود به ارتفاعات و گرم شدن هوا تولید گلبولهای قرمز را افزایش می‌دهد سلولهای مولد گلبولهای قرمز در مغز استخوان نسبت به اشعه ایکس بسیار حساسند و کمبود ویتامین B12 ، آهن ، مس در غذا نیز موجب کاهش تولید گلبولهای قرمز می‌شوند.

نقص یا هر گونه اختلال در ساختار یا عملکرد اجزای خون موجب بیماری می شود. این بیماری ها بر اساس جزیی از خون که تحت تاثیر قرار گرفته است طبقه بندی می شود. برای مثال بیماری های گلبول های قرمز خون ، گلبول های سفید خون و انعقاد خون. تالاسمی :

تالاسمی نوعی کم خونی ارثی است که در آن در تولید هموگلوبین اختلال بوجود آمده است. دو نوع تالاسمی وجود دارد. تالاسمی مینور (خفیف) و تالاسمی ماژور (شدید). در تالاسمی مینور بطور معمول اشخاص سالم و طبیعی هستند اما برخی از آنها ممکن است کم خونی خفیفی داشته باشند. بیشتر مبتلایان به تالاسمی مینور از بیماری خود اطلاعی ندارند و وقتی از این مساله مطلع می‌شوند که خونشان مورد آزمایش قرار گیرد یا صاحب فرزندی مبتلا به تالاسمی ماژور شوند. از نشانه‌های افراد مبتلا به تالاسمی مینور این است که گلبولهای قرمز این بیماران کوچکتر از گلبولهای قرمز افراد طبیعی است. هنگام ساخته شدن گلبولهای قرمز در مغز استخوان افراد مبتلا به تالاسمی ماژور به مقدار کافی هموگلوبین ساخته نمی‌شود و گلبولهای قرمز خون این بیماران تقریبا خالی از هموگلوبین است. مبتلایان به تالاسمی ماژور در هنگام تولد ، طبیعی هستند ولی بین سه ماهگی و هجده ماهگی دچار کم خونی می‌شوند. و رنگ پریده‌اند خوب نمی‌خوابند و خوب غذا نمی‌خورند حالت تهوع دارند و اگر درمان نشوند می‌میرند. تنها راه درمان تالاسمی ماژور تزریق منظم خون است که بطور معمول می‌باید، هر چهار هفته یکبار صورت گیرد. فرزندان مبتلا به تالاسمی ماژور از پدر و مادرانی متولد می‌شوند که هر دو مبتلا به تالاسمی مینور هستند به این منظور برای جلوگیری از تولد چنین نوزادانی ضروری است در هنگام ازدواج خون زن و مرد از جهت ابتلا به بیماری تالاسمی مینور مورد آزمایش قرار گیرند تا در صورت ابتلای هر دو آنها به این بیماری از ازدواج جلوگیری شود.

هموفیلی

هموفیلی شایعترین و وخیم‌ترین بیماریهای خونریزی دهنده مادرزادی می‌باشد. علت آنها کمبود فاکتورهای 11 ، 9 و 8 با منشا ژنتیکی است. این بیماری اختصاص به مردان دارد و در زنان بندرت دیده می‌شود. علت بیماری ، فقدان یکی از عواملی است که در انعقاد خون نقش دارند. هموفیلی درجات مختلف دارد. در نوعی از آن یک زخم ساده می‌تواند موجب خونریزی شدید شود در فرد هموفیل عامل فعال کننده ترومبوپلاستین (گلوبولین آنتی هموفیلیک) وجود ندارد.

انواع هموفیلی

هموفیلی A شایعترین نوع هموفیلی است که کاهش در فاکتور 8 باعث علت این بیماری است. کمبود فاکتور 9 انعقادی علت بیماری کریسمس یا هموفیلی B است. فاکتور 8 در جریان خون به فاکتور von willbrand متصل است بدین جهت مواقعی که این فاکتور کمبود داشته باشد فاکتور 8 هم کاهش نشان می‌دهد. اختلال انعقادی با علت کمبود فاکتور 11 خونی را اصطلاحا هموفیلی C می‌گویند. ژن معیوب هموفیلی B و A بر روی کروموزوم جنسی قرار دارند و به این علت است که این بیماری به علت شرایط خاص کروموزومهای جنسی در افراد مذکر انحصارا در مردان موجب بیماری می‌شوند.

درمان هموفیلی

در سال 1840 میلادی برای معالجه هموفیلی از تزریق خون استفاده شد. در سال 1936 به جای تزریق خون کامل از پلاسما استفاده کردند از اواخر دهه 1960 پلاسمای متراکم مورد استفاده قرار گرفت اوایل دهه 70 پلاسمای خشک متراکم تهیه شد و برای نخستین بار کودکان و بزرگسالان هموفیل توانستند به شکل عادی زندگی کنند.

کم خونی

یکی از عمومی‌ترین ناراحتیهای خونی ، بیماری کم خونی است. علت آن کم بودن تعداد گلبولهای قرمز یا کم بودن مقدار هموگلوبین در این گلبولهاست. در تمام انواع کم خونی بافتهای بدن بویژه ماهیچه‌ها و مغز به خاطر کمبود اکسیژن آسیب می‌بینند. کم خونی ممکن است ناشی از کمبود آهن در جیره غذایی باشد در این حالت گلبولهای قرمز به تعداد عادی وجود دارند اما در آنها مقدار هموگلوبین کم است. این نوع کم خونی در کودکان بیشتر از بزرگسالان رایج است علائم این نوع کم خونی رنگ پریدگی و زود خسته شدن است. خوردن غذاهای آهن‌دار مانند جگر ، گوشت و سبزیجات و مصرف داروهای آهن‌دار در درمان آن موثرترند. انواع کم خونی به صورت زیر است.

کم خونی ناشی از دفع خون: که در این حالت بدن بعد از یک خونریزی شدید دچار کم خونی خواهد شد.

کم خونی آپلاستیک: به معنی فقدان عملکرد طبیعی مغز استخوان می‌باشد که بطور مثال در افرادی که در معرض تشعشع گاما قرار گرفته‌اند دیده می‌شود.

کم خونی مگالوپلاستیک: که ناشی از فقدان ویتامین B12 ، اسید فولیک و فاکتور داخلی مخاط معده می‌باشد.

کم خونی همولیتیک ):خونی که لیز شده باشد) ، شامل پررنگ شدن گلبولهای قرمز ، داسی شکل شدن گلبولهای قرمز می‌باشد و در نتیجه گلبولهای قرمز خون شکل قرصی و طبیعی را ندارند بلکه هلالی شکل می‌شوند. چنین گلبولهایی معمولا بهم می‌چسبند و مسیر رگها را می‌بندند. در نتیجه اکسیژن کافی به بافتها نمی‌رسد. و در این حال شخص دچار کم خونی شدید می‌شود.

پلی‌سیتمی

پلی‌سیتمی ثانویه

هر گاه بافتها به علت کم بودن شدید اکسیژن هوا در ارتفاعات بلند دچار هیپوکسی شوند در این حالت اندامهای خونساز بطور اتوماتیک مقدار زیادی گلبول قرمز تولید می‌کنند.

پلی سیتمی حقیقی(اریترمی(

این بیماری از یک تغییر ژنی بوجود می‌آید که در گروه سلولی همو بلاستیک که گویچه‌های قرمز خون را تولید می‌کنند ایجاد می‌شود. سلولهای بلاستی حتی هنگامی که گویچه‌های سرخ بیش از حدی وجود دارند، از تولید گویچه‌های قرمز باز نمی‌ایستند.









سایر محصولات :
گلبولهای قرمز یاred cells

گلبولهای قرمز یاred cells ...

گلبولهای سفید یا لوکوسیت Leukocytes

گلبولهای سفید یا لوکوسیت Leukocytes...

گسل بینالود 17 ص

گسل بینالود ...

گزینش های ما در عشق از دیدگاه روانشناسی 12ص

گزینش های ما در عشق از...

گزارشی درباره مدیریت تخم مرغهای قابل جوجه کشی 9ص

گزارشی درباره مدیریت تخم مرغهای...

تحقیق پیچیدگی برگ هلو Peach Leaf Curl

تحقیق پیچیدگی برگ هلو Peach Leaf Curl...

تحقیق پیریت

تحقیق پیریت...

نقشه برق

نقشه برق...

گزارشات کارآموزی

گزارشات کارآموزی...

فیزیولوژی و آناتومی ناحیه تناسلی زنان

فیزیولوژی و آناتومی...

دانلود تحقیق درباره پراکسی سرور

دانلود تحقیق درباره...

تحقیق پیدایش اینترنت

تحقیق پیدایش اینترنت...

گزارش کامل حقوق بشر در سال 2006

گزارش کامل حقوق بشر در...

تحقیق پژوهش جامعه‌شناختى و روش‌هاى تخصصى آن

تحقیق پژوهش جامعه‌شناختى و روش‌هاى تخصصى...

گزارش کار2

گزارش کار2...

تحقیق پیدایش ترک در ساختمان

تحقیق پیدایش ترک در...

گزارش کار درمانگاه دام و طیور

گزارش کار درمانگاه دام و...

تحقیق پیامدهای کارآفرینی

تحقیق پیامدهای کارآفرینی...

تحقیق پوکی استخوان

تحقیق پوکی استخوان...

گزارش کار 3

گزارش کار 3...

تحقیق پوشش

تحقیق پوشش...

گزارش چیست

گزارش چیست...

تحقیق پودر شفیره کرم ابریشم – یک ماده غذایی غیر متداول

تحقیق پودر شفیره کرم...

گزارش کار شیمی عمومی یک

گزارش کار شیمی...

تحقیق پودر رنگ

تحقیق پودر رنگ...

تحقیق پنج توانمندی لازم در گستره کار رهبری

تحقیق پنج توانمندی لازم...

دانلود تحقیق درباره پروتکل تل نت

دانلود تحقیق درباره پروتکل...

تحقیق پمپ های هیدرولیکی

تحقیق پمپ های هیدرولیکی...

کارآموزی، شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان نورد ،500 رشته برق_کنترل .

کارآموزی، شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان نورد...

تحقیق پلاتین

تحقیق پلاتین...

گردشگری الکترونیکی راهی میان بر در توسعه صنعت توریسم

گردشگری الکترونیکی راهی میان...

تحقیق پـــــــوانــــکـــــاره

تحقیق پـــــــوانــــکـــــاره...

تحقیق پسته در طب سنتی ایران

تحقیق پسته در طب سنتی ایران...

دانلود پاورپوینت جامع وکامل درباره استانداردهای فیزیکی مدرسه ابتدایی

دانلود پاورپوینت جامع وکامل...

گردشکار پرونده 57ص

گردشکار پرونده 57ص...

تحقیق پسامدرنیسم

تحقیق پسامدرنیسم...

نقش سیستم اگزوز در خودرو ها، شرکت اگزور خودرو خراسان .

نقش سیستم اگزوز...

گاو ودامپروری

گاو ودامپروری...

تحقیق پروفسور حسابی

تحقیق پروفسور حسابی...

تحقیق مقایسه هارد دیسکهای SATA و IDE

تحقیق مقایسه هارد...

گاز طبیعی وشاخه های اصلی این صنعت 93 ص

گاز طبیعی وشاخه های...

تحقیق کارت صدا

تحقیق کارت صدا...

گزارش کار آموزی، ساخت و تولید .

گزارش کار آموزی، ساخت و تولید...

تحقیق تاریخچه ایذه

تحقیق تاریخچه ایذه...

دانلود فایل پروژه تسطیح، پروژه آببندان گمیشان .

دانلود فایل پروژه تسطیح، پروژه آببندان...

کودک آزاری 5ص

کودک آزاری 5ص...

تحقیق تاریخچه آموزش پیش دبستانی در ایران

تحقیق تاریخچه آموزش پیش دبستانی در...

تحقیق تاریخچه پیدایش کونگ فوتوا

تحقیق تاریخچه پیدایش کونگ فوتوا...

کنسرو رب گوجه فرنگی

کنسرو رب گوجه...

کارآموزی پتروشیمی مارون، واحد سرویسهای جانبی و برجهای خنک کننده .

کارآموزی پتروشیمی مارون، واحد سرویسهای جانبی...

روش تحقیق 31ص
گزارش کارآموزی شرکت صنعتی کوشا – پرسکاری 20 ص
گزارش کارآموزی + تأمین اجتماعی 40 ص
گزارش کارآموزی (عمران) ) 27 ص
گلبولهای قرمز یاred cells
گلوکز
گلبولهای سفید یا لوکوسیت Leukocytes
گسل بینالود 17 ص
سیلو 35 ص
گزارش کارآموزی شرکت صنعتی کوشا – پرسکاری 20 ص
گزارش کارآموزی + تأمین اجتماعی 40 ص
گزارش کارآموزی (عمران) ) 27 ص
گزارش کارآموزی (شبکه Admini stratar) 45 ص
گزارش کار پایان دوره کارآموزی شرکت کاشی طوس کارشناسی شیمی کاربردی 25 ص

کلمات کلیدی :لبولهای قرمز یاred قرمز یاred cells شدن لبولهای قرمز تولید میzwnj کنند لبولهای قرمز میzwnj تولید لبولهای قرمز مورد آزمایش قرار لبولهای قرمز میzwnj شوند این بیماری میzwnj شود تالاسمی ماژور تالاسمی مینور میzwnj باشد لبول قرمز قرمز خون مغز استخوان میzwnj لبولهای بیماری تالاسمی فاکتور تولید دارند مینور هموفیلی هموگلوبین
  • حسن حسنی
  • ۰
  • ۰

تحقیق در مورد غیبت و حضور

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل : .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه : 10 صفحه


قسمتی از متن .doc :

غیبت و حضور

ضرورت پیروی از علمای متعهد

از آنجا که در شرایط سخت دوره غیبت امام (ع) تشخیص وظایف و تکالیف دینی بر افراد به راحتی امکان پذیر نیست ، مسئولیت تبیین احکام دینی و هدایت مردم و حفظ ارزشهای اسلامی و دفاع از مکتب برعهده عالمان متعهد و با تقوا گذاشته شده است. این مرزبانان واقعی مکتب به عنوان نایبان امام (ع) با به کار بستن توانمندیهای لازم عملی که در بخشهای مختلف علوم اسلامی به دست آورده اند از منابع اصلی دین یعنی قرآن و سنت به نیازهای دینی مردم پاسخ می گویند و در راستای حاکمیت پیدا کردن تمام احکام و ارزشهای الهی تلاش می نمایند. اگر این عالمان مسئولیت شناس، دلسوز نباشند توده های مردم به راحتی از مسیر صحیح اسلامی منحرف شده و دچار انحطاط فکری و اعتقادی می شوند.امام هادی (ع) در روایتی نقش مهم عالمان آگاه و فقهای مسئولیت شناس و با تقوا را این گونه توصیف می کنند: اگر بعد از غیبت قائم آل محمد (ص) نبودند عالمانی که مردم را به سوی او فرا می خوانند و به سوی او راهنمایی می کنند و با برهانهای استوار از دین پاسداری می کنند و بندگان بیچاره و ناآگاه را از دامهای ابلیس و پیروان او و همچنین از دامهای دشمنان اهل بیت رهایی می بخشند، هیچ کس بر دین خدا باقی نمی ماند. اما علمای دین دلهای متزلزل شیعیان ناتوان را حفظ می کنند، همچنان که کشتیبان سکان کشتی را . این دسته از علما در نزد خداوند دارای فضیلت و مقام بسیار والایی هستند. [1] و عمده راه حفظ سلامت فکری و عقیدتی مردم در دوره غیبت، تبعیت از همین قشر از علمای متعهد است و به این امر در بسیاری از روایات اهل بیت (ع) نیز تاکید شده است از جمله امام صادق (ع) فرموده اند:از فقهای جامع الشرایط تبیعیت کنید من آنان را برای شما حاکم قرارداده ام و آنها منصوب ما هستند ( به راهنمایی و ارشاد مردم) شما موظفید در شرایطی که به ما دسترسی ندارید به آنان رجوع کنید و به گفته های آنها عمل نمایید و حق رد قول آنها را ندارید چرا که رد آنها رد ماست و در ما رد خداست . در این باره وقتی از امام عصر (ع) سوال شد که در زمان غیبت شما به چه کسانی مراجعه کنیم و در حوادثی که پیش می آید از چه کسانی کسب تکلیف کنیم و رهنمودهای چه قشری را وسیله هدایت خود قراردهیم آن حضرت فرمودند:در حوادثی که برای شما رخ می دهد به راویان احادیث ما ( فقهای جامع الشرایط) مراجعه کنید چرا که آنها حجت ما بر شمایند و من حجت خدایم ... [3] به این ترتیب جهت درامان ماندن عقاید و ایمان مردم تک تک آنان موظف شدند که در دوره غیبت به عالمان با تقوا و فقیهان واجد شرایط استنباط احکام الهی از منابع اصلی دین مراجعه کنند و معالم دین خود را از آنان بیاموزند و تمام رویدادهای زندگی خویش را هماهنگ با دستورالعملهایی که از متن تعالیم دینی به دست آمده است هماهنگ سازند.

راز نهان زیستی امام مهدی (ع)

موضوع نهان زیستی از جمله مسائلی است که در زندگی بسیاری از پیامبران و اولیای الهی به چشم می خورد. برطبق شواهد تاریخی حضرت الیاس (ع) 7 سال و حضرت موسی (ع) 28 سال و حضرت دانیال حدود 90 سال .. در پس پرده غیبت به سربردند ؛حتی به اعتقاد صاحب نظران آشنا به سیره و تاریخ ادیان آسمانی، موضوع نهان زیستی یکی از سنتهای الهی است که در زندگی اغلب رهبران الهی به چشم می خورد و از جمله شباهتهای امام مهدی (ع) با پیامبران موضوع نهان زیستی یکی از سنتهای الهی است که در زندگی اغلب رهبران الهی به چشم می خورد و از جمله شباهتهای امام مهدی (ع) با پیامبران موضوع نهان زیستی او در دوره ای از زندگیشان است. از امام سجاد (ع) روایت شده است: در قائم ما چند سنت از سنن پیغمبران است ... اما سنتی که از حضرت ابراهیم خلیل(ع) دارد موضوع پنهان بودن ولادت و دوری گزیدن وی از مردم است و سنتی که از حضرت موسی (ع) دارد مسئله ترس از جان و غیبت از مردم است . امام باقر (ع) هم در توصیف شباهتهای امام مهدی (ع) به برخی از انبیاء می فرمایند: شباهتی که او به حضرت یونس دارد غیبت اوست که بعد از پیری به صورت جوانی به سوی قوم خود بازگشت.شباهت او به یوسف (ع) غیبت او از خواص خود و عموم مردم و برادرانش است... شباهتی که به موسی (ع) دارد ترس و خوف ممتد او از مردم و غیبت طولانی و مخفی بودن ماجرای ولادتش و پنهان گشتن از پیروان اش است. پرسشی که پس از این مقدمه مطرح می شود این است که با توجه به جایگاه امامت و مسئولیت امام در جهان بینی اسلامی راز زندگانی نهانی امام مهدی (ع) چیست؟ حقیقت این است که به این موضوع در مجموعه رهنمودهای پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار(ع) به شیوه های مختلفی جواب داده شده است که به ذکر چند مورد از آنها اکتفا می شود:

1– غیبت راز مکتوم الهی

در بعضی از روایات از غیبت به عنوان یکی از اسرار الهی یاد شده است که کسی جز خاندان وحی از حقیقت آن آگاه نیست؛ در این باره عبدالله بن فضل هاشمی می گوید: از امام صادق (ع) شنیدم که آن حضرت می فرمود: قائم ما از غیبتی خواهد بود که در آن دوره افرادی که از ایمان قوی برخوردار نباشند به حیرت و شک و تردید دچار خواهند شد. عرض کردم : غیبت قائم (ع) از چه روی واقع خواهد شد؟ امام صادق (ع) فرمود:اجازه نداریم علت آن را بیان کنیم. راوی در ادامه می پرسد: اگر علت واقعی این امر را نمی گویید حداقل حکمت این غیبت را برای ما بیان کنید. امام (ع) می فرمایند: حکمت غیبت قائم (ع) همان است که در غیبت حجت های الهی گذشته وجود داشت اما علت واقعی این غیبت هرگز قبل از ظهور آن حضرت معلوم نخواهد شد همان گونه که حضرت خضر (ع) علت سوراخ کردن کشتی و کشتن جوان و اصلاح دیوار خراب شده را جز موقعی که می خواستند از هم جدا شوند بیان نکردند. سپس امام صادق (ع) افزودند: ای پسر فضل ! انتخاب زندگی نهایی یک امر الهی و سری از اسرار پنهان خداوند محسوب می شود که مصلحت ایجاب کرده است تا حقیقت آن جز به هنگام ظهور بر مردم بیان نشود. در هر حال وقتی خداوند متعال را حکیم دانستیم بالطبع می پذیریم که کارهای حکمی خالی از حکمت و مصلحت نیست.









سایر محصولات :
تحقیق در مورد غیبت و حضور

تحقیق در مورد غیبت و حضور...

پاورپوینت شناخت ساختار و عملکرد بدن

پاورپوینت شناخت ساختار و عملکرد بدن...

تحقیق در مورد فاطمه اطهر 9 ص

تحقیق در مورد...

خصوصیات گندم

خصوصیات گندم...

تحقیق در مورد فارسی‌ساز آفیس 2003 توسط مایکروسافت ارائه شد

تحقیق در مورد...

تحقیق درباره. امادگی جسمانی

تحقیق درباره. امادگی جسمانی...

تحقیق در مورد خواص و فوائد برنج از نظر علمی و دیدگاه ائمّه

تحقیق در مورد...

تحقیق درباره. انجمنهای ایالتی و ولایتی

تحقیق درباره. انجمنهای ایالتی...

تحقیق درباره. امیر سپهبد علی صیاد شیرازی

تحقیق درباره. امیر سپهبد علی...

خرمنکوبها

خرمنکوبها...

پاورپوینت شرکت‌های دانش‌بنیان

پاورپوینت شرکت‌های دانش‌بنیان...

تحقیق درباره. امام هادی

تحقیق درباره. امام هادی...

تحقیق در مورد خواص غوره 11 ص

تحقیق در مورد خواص غوره...

کارآموزی عمران مدیریت، نظارت و اجرای نقشه های ساختمانی اسکلت فلزی 57 ص

کارآموزی عمران ...

خاک مناسب کشت یونجه

خاک مناسب کشت یونجه...

تحقیق درباره. انرژی هسته ای در صنعت

تحقیق درباره. انرژی هسته ای...

پاورپوینت شناخت تاثیر فعالیت های بدنی در ارتقاء سلامت بهداشت روان

پاورپوینت شناخت تاثیر فعالیت های بدنی...

تحقیق در مورد غیبت مهدی 12 ص

تحقیق در مورد غیبت مهدی...

تحقیق در مورد غدیر در سیره اهل بیت ع

تحقیق در مورد غدیر در سیره اهل...

تحقیق در مورد عید غدیر از دیدگاه‏علامه جعفر مرتضى العاملى 8 ص

تحقیق در مورد عید غدیر از دیدگاه‏علامه...

تحقیق در مورد عید قربان باروز قربانی کرد هر غیر خدا

تحقیق در مورد عید قربان باروز...

تحقیق در مورد عوامل و کارگزاران تغییر 16 ص

تحقیق در مورد عوامل و...

تحقیق در مورد عید قربان باروز قربانی کرد هر غیر خدا 8 ص

تحقیق در مورد عید قربان باروز قربانی...

تحقیق در مورد غنی سازی تخم مرغ با استفاده از رنگدانه های طبیعی

تحقیق در مورد...

تحقیق در مورد غدیر، بزرگترین عید همه ادیان الهی 10 ص

تحقیق در مورد غدیر، بزرگترین...

تحقیق در مورد عیدغدیر

تحقیق در مورد...

دانلود پاورپوینت جامع وکامل درباره استنت Stent

دانلود پاورپوینت جامع وکامل درباره استنت...

تحقیق درباره. انواع جرثقیل

تحقیق درباره. انواع جرثقیل...

کارآموزی عمران شرکت پیمانکاری 53 ص

کارآموزی عمران ...

پاورپوینت شا خص ها ی ا قتصا د ی ا یر ا ن

پاورپوینت شا خص ها ی ا قتصا...

تحقیق در مورد خواص تغذیه ای دوغ و پنیر کم نمک

تحقیق در مورد خواص تغذیه ای دوغ...

تحقیق در مورد خلقت جهان از کجا و چگونه آغاز شد؟ 9ص

تحقیق در مورد خلقت جهان از...

پاورپوینت سیستم نام گذاری حوزه

پاورپوینت سیستم نام گذاری حوزه...

تحقیق در مورد عوامل مؤثر در معنویت گریزی 12 ص

تحقیق در مورد عوامل مؤثر...

تحقیق در مورد خلبانی

تحقیق در مورد خلبانی...

تحقیق در مورد عوارض مرتبط با رژیم غذایی در دوران بارداری

تحقیق در مورد...

تحقیق در مورد عیب یابی کامپیوتر های شخصی

تحقیق در مورد عیب یابی...

تحقیق در مورد عوامل تأثیر گذارمبلغان بر جوانان تبلیغ

تحقیق در مورد...

تحقیق در مورد عوامل موثر در تشکیل و تخریب خاکها 16 ص

تحقیق در مورد عوامل موثر در...

تحقیق در مورد عناوین و اسامی قرآن کریم

تحقیق در مورد عناوین و...

تحقیق در مورد علیه حجاب اسلامی

تحقیق در مورد علیه حجاب...

تحقیق در مورد عوامل موثردرتوسعه کشاورزی

تحقیق در مورد...

تحقیق در مورد خلامت امام حسن

تحقیق در مورد خلامت امام حسن...

تحقیق در مورد علی ع خط عربی را تکامل بخشید

تحقیق در مورد علی...

تحقیق در مورد عملکرد بذر 8 ص

تحقیق در مورد عملکرد بذر 8 ص...

پاورپوینت سیستم عامل 2

پاورپوینت سیستم عامل 2...

تحقیق در مورد عملیات کربلای پنج 11 ص

تحقیق در مورد عملیات کربلای پنج 11...

تحقیق در مورد خلاقیت و نوآوری 13 ص

تحقیق در مورد خلاقیت و نوآوری...

دانلود پاورپوینت جامع وکامل دربارهSQL Server 2008 for Developers

دانلود پاورپوینت جامع وکامل دربارهSQL Server 2008...

تحقیق در مورد خلاقیت در دنیاى مجازى

تحقیق در مورد خلاقیت در دنیاى...

دانلود دیوان کامل مختومقلی فراغی (+دکلمه)
توضیحات بیشتر - دانلود
تحقیق در مورد شیمی نظری
تحقیق در مورد شیمی آنتروپی
تحقیق در مورد شیمی سبز چیست؟
تحقیق در مورد شیمی تجزیه
تحقیق در مورد شوینده‌ها و محیط زیست
پاورپوینت آموزش بخیه
پاورپوینت مدیریت ریسک
دانلود دیوان کامل مختومقلی فراغی (+دکلمه)
پاورپوینت مبانی ترویج و آموزش کشاورزی
پاورپوینت امر به معروف و نهى از منکر در قرآن
پاورپوینت آناتومی و فیزیولوژی دستگاه گوارش
پاورپوینت آموزش به بیماران سرطانی

کلمات کلیدی :موضوع نهان زیسی شباههای امام مهدی پیامبران موضوع نهان جمله شباههای امام اغلب رهبران الهی زندگی اغلب رهبران فقهای جامع الشرایط امام مهدی نهان زیسی امام صادق موضوع نهان شباههای امام دوره غیب غیب قائم موضوع زندگی عالمان اسلامی مسئولی پیامبران شباههای
  • حسن حسنی
  • ۰
  • ۰

تحقیق ارزشیابی عملگرد افراد

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 19

ارزشیابی عملکرد افراد

چکیده :

این مقاله روش انجام ارزیابی عملکرد کارکنان را شرح می‌دهد. معیارهای ارزیابی عملکرد، ارتباط بین ارزیابی عملکرد با ارزشیابی مشاغل و حقوق و مزایا، فنون مختلف ارزیابی عملکرد، اهداف، مکان و زمان ارزیابی عملکرد، خصوصیات شخصیتی ارزیاب و سایر نکات و جزئیات انجام ارزیابی عملکرد از جمله مباحث این مقاله هستند.

- مقدمه

همه افراد حق دارند و علاقمند هستند که از نتایج عملکرد روزانه خود آگاه باشند. این مسأله در مورد افراد وجه دیگری هم پیدا می‌کند و آن اینست که افراد علاقه دارند از نظرات سازمان در مورد خود مطلع گردند و از سوی دیگر سازمان نیز محق است نظرات خود را در مورد منابع انسانی سازمان که از اصلی‌ترین سرمایه‌های سازمان بشمار می‌روند ابراز داشته و به اطلاع ایشان برساند. از طرف دیگر از کارکنانی که از انتظارات سازمان در مورد خویش بی‌اطلاع هستند چگونه می‌توان انتظار داشت که در جهت رفع و جبران کاستی‌های گذشته اقدام نمایند؟ در همین راستا باید متذکر شد که در اغلب موارد کارکنان، سازمان یا دست‌کم مدیر مستقیم خود را مسئول و مسبب افت یا ضعف عملکرد خود می‌دانند. دلایل اصلی نیاز سازمان‌ها به انجام ارزیابی عملکرد افراد عبارتند از:

تشویق عملکردهای مطلوب و نهی از عملکردهای نامطلوب کارکنان

پاسخ به این نیاز افراد که «حق دارند از نظرات کارفرما در مورد عملکرد خود مطلع باشند».

شناسایی افرادی که قابلیت ارتقاء دارند و یا مستحق افزایش دستمزد و مزایای جانبی هستند.

نیاز سنجی آموزشی کارکنانی که جهت ارتقاء یا جبران کاستی‌ها نیاز به آموزش دارند.

امکان بازنگری مشاغل و پست‌های سازمانی.

2- دلایل مخالفت اغلب سازمان‌ها با ارزیابی عملکرد

اغلب سازمان‌ها با انجام ارزیابی عملکرد افراد مخالف هستند و عمده نگرانی سازمان‌ها نیز اینست که مبادا افراد در اثر اطلاع از قضاوت کارفرما نسبت به عملکرد خود، رنجیده خاطر شده و این مسأله منجر به کاهش بازدهی، سرخوردگی و نهایتاً افت بازدهی سازمان گردد. لیکن چنانچه ارزیابی عملکرد بجای آنکه بر مبنای احساسات آنی ارزیاب باشد، بر مبنای حقایق انجام گردد، و از سوی دیگر افراد نیز با دید مثبت و واقع نگر به آن نگاه کنند و سعی در جبران کاستی‌ها ی گذشته در جهت افزایش عملکرد خود نمایند، این نگرانی بیجا و بی‌مورد است.

افراد چنانچه از هدف اصلی کارفرما از ارزیابی عملکرد خود، در جهت تغییر روش‌های غیر استاندارد به روش‌های مطلوب (که موجب افزایش بازدهی افراد نیز می‌گردد) آگاه گردند قاعدتاً نه تنها در مقابل ارزیابی و نتیجه آن جبهه‌گیری نخواهند کرد، بلکه علی‌الاصول افراد علاقه دارند که از جایگاه واقعی خود در سازمان مطلع شوند (حتی اگر بر خلاف نظرایشان باشد). البته این اظهارات بدین معنی نیست که قطعاً جلسه ارزیابی، بدون تنش برگزار خواهد شد و افراد با انتقاد صرف از عملکرد خود براحتی و سادگی برخورد می‌نمایند، اما استفاده از روشهای علمی ارزیابی اولاً موجب کاهش تنش جلسات شده و ثانیاً باعث ایجاد نیرویی در افراد در جهت تغییر و بهبود روشهای غیر استاندارد گذشته خواهد شد. قاعدتاً افراد در ابتدا، در مواجهه با این موضوع تصور خواهند کرد که این روش نیز یکی از ابزار‌های کنترلی سازمان است و در مقابل آن جبهه‌گیری خواهند کرد.

3- میانگین زمانی ارزیابی عملکرد

میانگین زمانی ارزیابی عملکرد کارکنان، بطور متوسط یک یا حداکثر دو بار در سال توصیه می‌گردد. اگر فاصله زمانی بین دو ارزیابی زیاد باشد ممکن است خیلی از مواردی که می‌توانند در ارزیابی موثر واقع شوند فراموش گردند و از طرف دیگر چنانچه فاصله زمانی بین ارزیابی‌ها بیش از حد بهم نزدیک باشند ممکن است بیش از حد دچار روزمرگی گردد. بهترین حالت زمانی جهت ارزیابی عملکرد افراد اینست که ارزیابی‌های غیر رسمی بصورت متوالی در سطح سازمان انجام شده و نتایج آن ثبت گردد تا از ذهن خارج نشود و از طرف دیگر در ارزیابی نهایی و رسمی بتوان با جمع‌بندی نتایج ارزیابی‌های غیر رسمی قبلی به نتیجه مطلوب نائل شد.

در اینصورت در زمان انجام ارزیابی رسمی می‌توان جمع‌بندی جامع و کاملی از عملکرد افراد را در طی دوره گذشته داشت و تقریباً هیچ نکته‌ای در طی جلسه ارزیابی ناگفته باقی نخواهد ماند.از سوی دیگر چنانچه در بین دوره‌های ارزیابی شش‌ماهه هرگونه قصور یا خطایی از هر یک از افراد تازه استخدام (که با رویه ارزیابی عملکرد در سازمان آشنایی ندارند) مشاهده گردد باید بلافاصله پس از تعیین علت قصور یا خطا، جلسه ارزیابی را زودتر از موعد سازمانی انجام داد و وی را ارشاد نمود با این تفاوت که در مورد افراد تازه استخدام باید مقدار بیشتری جدیت بخرج داد تا از زمان آغاز بکار از عملکرد نامطلوب ایشان جلوگیری کرد.









سایر محصولات :
تحقیق ارزشیابی عملگرد افراد

تحقیق ارزشیابی عملگرد...

تحقیق. ارزشـیابی تحصـیلی

تحقیق. ارزشـیابی تحصـیلی...

پاورپوینت قیامت و حسابرسی بندگان

پاورپوینت قیامت و حسابرسی بندگان...

پاورپوینت در مورد farhange iran

پاورپوینت در مورد ...

تحقیق. ارزش گذشت

تحقیق. ارزش گذشت...

تحقیق. ارزش گویش نیشابوری

تحقیق. ارزش گویش...

پاورپوینت در مورد farhangsaraha dar iran

پاورپوینت در مورد ...

تحقیق. ارزش شهادت و شهید در اجتماع

تحقیق. ارزش شهادت و شهید در...

تحقیق. ارتباط رهبری و سازمان

تحقیق. ارتباط رهبری...

پاورپوینت قوانین_و_مقررات_اداری_و_استخدامی_1

پاورپوینت قوانین_و_مقررات_اداری_و_استخدامی_1...

تحقیق. ارتباط حشرات با زندگی انسان

تحقیق. ارتباط حشرات با زندگی انسان...

پاورپوینت در مورد farhang tamadon sasani

پاورپوینت در مورد...

تحقیق. ارتباط بین ایدئولوژی آموزش و پرورش و پذیرش تکنولوژی در معلمان قبل از خدمت 25 ص

تحقیق. ارتباط بین ایدئولوژی...

تحقیق. ارتباط با امام زمان

تحقیق. ارتباط با امام...

پاورپوینت قواعد طبقه بندی

پاورپوینت قواعد طبقه بندی...

تحقیق. اراده الهی از دیدگاه امام خمینی

تحقیق. اراده الهی از...

تحقیق. ادیسون

تحقیق. ادیسون...

پاورپوینت در مورد farhang

پاورپوینت در مورد farhang...

تحقیق. ادبیات شفاهی کودکان

تحقیق. ادبیات شفاهی کودکان...

تحقیق. ادبیات زنانه و مردانه

تحقیق. ادبیات زنانه و مردانه...

پاورپوینت قلب 20110609 090050

پاورپوینت قلب 20110609 090050...

پاورپوینت در مورد farhang va tasire an bar behdashte madar

پاورپوینت در مورد ...

تحقیق. اخوان، شاعر حماسه و شکست

تحقیق. اخوان، شاعر حماسه و...

تحقیق. اخوان ثالث

تحقیق. اخوان ثالث...

تحقیق. اخلاق پیامبر

تحقیق. اخلاق پیامبر...

پاورپوینت در مورد farhang madar

پاورپوینت در مورد farhang madar...

پاورپوینت قواعد عربی 1 146 اسلاید

پاورپوینت قواعد عربی 1...

پاورپوینت در مورد farhang sazmani

پاورپوینت در مورد...

تحقیق. اخلاق پیــامبر ص و ازدواج

تحقیق. اخلاق پیــامبر ص و ازدواج...

پاورپوینت قطبهای علمی3 22

پاورپوینت قطبهای علمی3 22...

پاورپوینت در مورد farhang pptx

پاورپوینت در مورد ...

تحقیق. اخلاق پیامبر اعظم ص و ازدواج

تحقیق. اخلاق پیامبر اعظم ص و ازدواج...

تحقیق. اخلاق پیامبر از دیدگاه اندیشمندان غرب

تحقیق. اخلاق پیامبر...

پاورپوینت قفل گذاری و حراست نرم افزار و رسانه حامل آن

پاورپوینت قفل گذاری و حراست نرم...

پاورپوینت در مورد farayand siasi

پاورپوینت در مورد...

تحقیق. اخلاق پزشکی

تحقیق. اخلاق پزشکی...

پاورپوینت در مورد Faraynd takhm shir

پاورپوینت در مورد Faraynd takhm...

تحقیق. اخلاق همسرداری

تحقیق. اخلاق همسرداری...

تحقیق. اخلاق نبوی و سیاست

تحقیق. اخلاق نبوی...

پاورپوینت قلب مصنوعی

پاورپوینت قلب مصنوعی...

پاورپوینت در مورد farayande barnabe rizi

پاورپوینت در مورد farayande...

تحقیق. اخلاق معیشت

تحقیق. اخلاق معیشت...

تحقیق. اخلاق رسول خدا

تحقیق. اخلاق رسول خدا...

پاورپوینت در مورد farayande tashkhis

پاورپوینت در مورد ...

پاورپوینت قضایای مربوط به سری فوریه

پاورپوینت قضایای مربوط...

تحقیق. اخلاق در نهج البلاغه

تحقیق. اخلاق در نهج البلاغه...

پاورپوینت در مورد farayand khab

پاورپوینت در مورد...

تحقیق. اخلاق در مدیریت

تحقیق. اخلاق در مدیریت...

پاورپوینت قصه درمانی

پاورپوینت قصه درمانی...

پاورپوینت در مورد farayand damesh

پاورپوینت در مورد...

تحقیق درمورد پرلیت
تحقیق درمورد بیماری ام اس
تحقیق درمورد انبار داری
تحقیقی درمورد: استان اردبیل
تحقیق درباره. زبان فارسی
مقاله . زمین شناسی زاگرس
مقاله . عوامل موثر در کیفیت بهداشتی شیر از مرحله تولید تا مصرف
مقاله . برنامه ریزی تحصیلی
تحقیق. فعالیت ها و اهداف انجمن اولیاء و مربیان در مدارس
تحقیق درمورد پپسی کولا
تحقیق درمورد پرلیت
تحقیق درمورد پرلیت منبسط, پرلیت
تحقیق درمورد پرخاشگری
تحقیق درمورد پرتودهی مواد غذایی (اشعه دادن)

کلمات کلیدی :ارزیابی عملکرد افراد انجام ارزیابی عملکرد افراد علاقه دارند انجام ارزیابی عملکرد ارزشیابی عملگرد افراد حقیق ارزشیابی عملگرد ارزیابی عملکرد ارزیابی عملکرد عملکرد خود انجام ارزیابی عملکرد افراد طرف دیگر جلسه ارزیابی های غیر سوی دیگر جبران کاسیzwnj ارزیابی افراد عملکرد سازمان میzwnj انجام عملکرد
  • حسن حسنی
  • ۰
  • ۰

دانلود تحقیق سبزیگاری عملی 47 ص

دسته بندی : صنایع غذایی

فرمت فایل: ورد ( قابلیت ویرایش )


قسمتی از محتوی متن پروژه ...

تعداد صفحات : 56 صفحه

انتخاب زمین زمین شوره سنبل بر نیارد در او تخم عمل ضایع مگردان گرچه امروز مطابق اصول و قواعد فنی می‌توان با اصلاح سخت‌ترین و بدترین زمینها از آن استفاده کرد ولی این اصلاح نسبت به وضعیت زمین که از چه نوع باشد فرصت زیادی را توأم با خرج بسیار در بر دارد که از موضوع عملی که ما می‌خواهیم انجام دهیم به دور است، زیرا در این کتاب ما فقط می‌خواهیم این موضوع را روشن کنیم خوانندگانی که دارای زمینی حاضر برای کشت هستند برای حداکثر استفاده از زراعت خود باید چه دقائق و چه نکاتی را در نظر بگیرند. زمینی که برای سبزیکاری تخصیص می‌دهیم باید زمینی باشد که شرایط نمو و زندگی گیاه در آن جمع باشد و گیاه بتواند پس از روئیدن تغذیه کامل کند و محصول فراوان و سالم بدهد از لحاظ طبیعی زمینهای سنگین رسی به هم فشرده و دارای خاک چسبنده یا زمینی که در خاک آن مقدار زیادی گل سفید وجود دارد و نیز زمینهای خیلی خشک از شن خالص یا باتلاقی یا ریگزار یا آنها که دارای مقادیر زیادی مواد نیمه‌پوسیده هستند برای زراعت خوب نیستند و همانطور که گفته شد هزینه اصلاح آنها بیش از استفاده‌ایست که از آن منظور نظر است.
زمین خوب طبیعی عبارت از زمین با خاک سبک و تیره‌رنگ و قوی و پر خلل و فرج است که درون آن پر از قارچهای ذره‌بینی و مواد غذایی است و همین‌که روی آن راه روند چون فنر بالا و پائین می‌رود و با جزئی صرف وقت می‌توان از آن برداشت خوبی کرد. علاوه از شرایط بالا موقعیت زمین از لحاظ نزدیکی و دوری به آب، میزان سایه و آفتاب، نزدیکی به عمارات و کارخانجات و عوامل دیگر در نمو و خوبی محصول دخالت دارد و باید قبل از شروع به کار آن را در نظر گرفت.
چنانکه زمینی اگر از حیث جنس طبیعی مساعد باشد ولی دارای نواقص زیر باشد نمی‌توان استفاده منظور را از آن انتظار داشت. 1.
زمینهای گود برای زراعت مفید نمی‌باشند زیرا غالباً در اثر بارندگیهای زیاد یا طغیان آب رودخانه (اگر در مجاورت زمین باشد) آب به آن هجوم می‌آورد و زراعت را می‌شوید و خراب می‌کند و به جای آن قشری از گل و لای می‌گذارد که علاوه از تباهی محصول زمین را هم خراب می‌کند. 2.
فزونی دائمی رطوبت در زمین که معلول بدی جریان آب اطراف آن باشد یا از مجاری دورتری نشت نماید اثرات خیلی بدی در زمین می‌گذارد و ریشه نباتات را می‌پوساند یا اصولاً مانع روئیدن بذر می‌شود. در اینگونه زمین‌ها قبل از انجام زهکشی و خشک کردن زمین نباید زراعت کرد. 3.
زمینهای مردابی که آنها را هم قبل از خشکانیدن نمی‌توان مورد استفاده قرار داد. 4.
نزدیکی زمین زراعتی با بعضی از کارخانجات تهیه مواد شیمیایی و کوره‌های گچ‌پزی و آهک‌پزی برای زراعت بسیار خطرناک است، زیرا این کارخانجات یا کوره‌ها دائماً دودهای اکال و مضر و گازهای خطرناک و گرد و غبارهای خشک‌کننده و سمی در فضا منتشر می‌کنند و برای صحت کارگران مزرعه و گیاه هر دو خطرناک می‌باشند و غالباً سبزی‌هایی که در اطراف این کارخانه‌ها به دست می‌آیند همیشه پلاسیده و دارای طعم و مزه‌ای است که به ذائقه بد و نامطبوع است.
بنابراین باید همیشه سعی کرد که مزرعه در کنار این کارخانه‌ها یا کوره‌ها انتخاب نشود ولی اگر وضعیت طوری بود که مزرعه را از آنجا نمی‌توان دور کرد باید در جهت‌یابی مزرعه دقت شود که بادهای محلی و موسمی، بتوانند دودها و

متن بالا فقط تکه هایی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه در این صفحه درج شدهاست.شما بعد از پرداخت آنلاین ،فایل را فورا دانلود نمایید


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود مقاله : توجه فرمایید.

  • در این مطلب،محتوی متن اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در ورد وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.
  • پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی پروژه یا تحقیق مورد نظر خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد.
  • در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل متن میباشد ودر فایل اصلی این ورد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد.
  • در صورتی که محتوی متن ورد داری جدول و یا عکس باشند در متون ورد قرار نخواهند گرفت.
  • هدف اصلی فروشگاه ، کمک به سیستم آموزشی میباشد. و این پروژه (تحقیق،مقاله ) صرفا جهت اطلاع از طرز تهیه پروژه برای دانشجو و علم آموز عزیز میباشد.
  • بانک ها از جمله بانک ملی اجازه خرید اینترنتی با مبلغ کمتر از 5000 تومان را نمی دهند، پس تحقیق ها و مقاله ها و ... قیمت 5000 تومان به بالا میباشد.درصورتی که نیاز به تخفیف داشتید با پشتیبانی فروشگاه درارتباط باشید.

« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »









سایر محصولات :
دانلود تحقیق سبزیگاری عملی 47 ص

دانلود تحقیق سبزیگاری...

یعقوب و خلافت عباسیان

یعقوب و خلافت عباسیان...

تحقیق در مورد محصولات آلکالین در تغییر شکل دادن پپتان بسیار موثر است

تحقیق در مورد محصولات آلکالین در تغییر...

دانلود تحقیق ساختار گلخانه 32 ص

دانلود تحقیق ساختار گلخانه 32 ص...

دانلود گزارش کارورزی 1، گزارش پاگشایی، فیزیکی، ساختار، اداری، عاطفی

دانلود گزارش کارورزی 1، گزارش...

دانلود گزارش کارورزی 1، گزارش پاگشایی، فیزیکی، ساختار، اداری، عاطفی

دانلود گزارش کارورزی 1، گزارش پاگشایی، فیزیکی،...

دانلود گزارش کارورزی 1، گزارش پاگشایی، فیزیکی، ساختار، اداری، عاطفی

دانلود گزارش کارورزی 1، گزارش پاگشایی،...

دانلود گزارش کارورزی 1، گزارش پاگشایی، فیزیکی، ساختار، اداری، عاطفی

دانلود گزارش کارورزی 1، گزارش پاگشایی،...

تحقیق در مورد مبعث پیامبر اکرم

تحقیق در مورد...

نقش منورالفکرها در کنار نهادن روحانیت در مشروطه

نقش منورالفکرها در کنار نهادن...

دانلود تحقیق زیتون 35 ص

دانلود تحقیق زیتون 35 ص...

تحقیق در مورد مبادله وچگونگی اداء آن 8ص

تحقیق در مورد مبادله وچگونگی اداء...

دانلود تحقیق زیتون 15 ص

دانلود تحقیق زیتون 15 ص...

نقش فرهنگ وقف در توسعه تمدنها

نقش فرهنگ وقف...

تحقیق در مورد مباحث و دیدگاه‌های موجود در زمینه تعامل انتقال فناوری و توسعه در کشورهای در حال توسعه 16 ص

تحقیق در مورد...

دانلود تحقیق زهکشی 15 ص

دانلود تحقیق زهکشی 15 ص...

نقش روحانیت در انقلاب مشروطه

نقش روحانیت در انقلاب مشروطه...

تحقیق در مورد مالچ ها 18 ص

تحقیق در مورد...

دانلود تحقیق زنبور عسل و کرم ابریشم 17 ص

دانلود تحقیق زنبور عسل و کرم...

دانلود کارورزی3 علوم تربیتی

دانلود کارورزی3 علوم تربیتی...

دانلود کارورزی3 علوم تربیتی

دانلود کارورزی3 علوم تربیتی...

دانلود کارورزی3 علوم تربیتی

دانلود کارورزی3 علوم تربیتی...

دانلود کارورزی3 علوم تربیتی

دانلود کارورزی3 علوم...

نظام مشروطه

نظام مشروطه...

تحقیق در مورد ماشینهای کشاورزی و مکانیزاسیون

تحقیق در مورد...

دانلود تحقیق زنبور عسل 13 ص

دانلود تحقیق زنبور عسل 13 ص...

نخستین کتابی است که در باره ی نظریه معرفت امامیه و توجیه مبانی و اصول عقاید آنان

نخستین کتابی است...

تحقیق در مورد ماشینکاری سریع 30 صفحه

تحقیق در مورد ماشینکاری...

دانلود تحقیق زمین و دیم کاری 42 ص.Doc

دانلود تحقیق زمین و دیم...

تحقیق در مورد مار ماهی

تحقیق در مورد...

ناتورالیسم کلاسیسم

ناتورالیسم کلاسیسم...

دانلود تحقیق زمین شناسی مختاران 52 ص

دانلود تحقیق زمین...

تحقیق در مورد لیزر و EDM

تحقیق در مورد لیزر...

میرزا کوچک خان

میرزا کوچک خان...

دانلود تحقیق زعفران 14 ص

دانلود تحقیق زعفران 14 ص...

تحقیق در مورد لوبیا

تحقیق در مورد لوبیا...

میرداماد

میرداماد...

دانلود تحقیق زراعت غلات 21 ص

دانلود تحقیق زراعت غلات 21...

دانلود گزارش کارورزی1 علوم تربیتی

دانلود گزارش کارورزی1 علوم...

تحقیق در مورد لقاح مصنوعی 14 ص

تحقیق در مورد لقاح مصنوعی 14...

دانلود گزارش کارورزی1 علوم تربیتی

دانلود گزارش کارورزی1 علوم تربیتی...

دانلود گزارش کارورزی1 علوم تربیتی

دانلود گزارش کارورزی1...

دانلود گزارش کارورزی1 علوم تربیتی

دانلود گزارش کارورزی1 علوم...

دانلود تحقیق زراعت سویا 18 ص

دانلود تحقیق زراعت سویا 18 ص...

مومیایی

مومیایی...

تحقیق در مورد لباس درقرآن 15 ص

تحقیق در مورد لباس درقرآن 15...

دانلود تحقیق زراعت در مناطق خشک گیاهان علوفه‌ای 54 ص

دانلود تحقیق زراعت در مناطق خشک گیاهان...

موانع مشارکت زنان در فعالیت پس از انقلاب

موانع مشارکت زنان در فعالیت ...

تحقیق در مورد کولیس ورنیه 12ص

تحقیق در مورد کولیس...

تحقیق در مورد کود شیمیایی

تحقیق در مورد کود...

دانلود پایان نامه رشته حسابداری : رابطه نسبتهای نقدی و تعهدی
پروژه درس تئوری صف.PPT
مدیریت اسناد و بایگانی.PPT
گیاهان رنگی
دانلود پایان نامه رشته حسابداری : رابطه نسبتهای نقدی و تعهدی
مدیریت اسناد و بایگانی.PPT
پروژه درس تئوری صف.PPT
الویت بندی شاخص های استعدادیابی در رشته ورزشی تکواندو
گیاهان رنگی
دانلود تحقیق قارچهای خوراکی 90 ص
دانلود تحقیق قارچهای خوراکی 40 ص
دانلود تحقیق قارچ کشها 19 ص.DOC
دانلود تحقیق قارچ کامبوجا 47 ص
دانلود تحقیق قارچ ویروسها 60 ص

کلمات کلیدی :تحقیق سبزیگاری عملی انلو تحقیق سبزیگاری برای زراعت نمیzwnj توان محتوی متن خراب میzwnj میzwnj گذار پراخت آنلاین 5000 تومان بهم ریختگی این کارخانهzwnj میzwnj زراعت میباش استفاه زمینی پروژه تحقیق زمینهای مزرعه نمیzwnj
  • حسن حسنی
  • ۰
  • ۰

تحقیق در مورد فرسایش و راههای مقابله با آن 38 ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل : .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه : 35 صفحه


قسمتی از متن .doc :

به نام خدا

دانشگاه بینالمللی امام خمینی

دانشکده فنی و مهندسی

پروژه درس خاکشناسی

فرسایش و راههای مقابله با آن

توسط:

علی ندافی

846130026

استاد:

دکتر مستشاری

خرداد1385

فهرست

1- مقدمه 3

2- اهمیت فرسایش 4

3- انواع فرسایش 5

4- مراحل مختلف فرسایش 7

5- اشکال مختلف فرسایش 8

6- اثر و نتیجه فرسایش 14

7- مبارزه با فرسایش خاک 17

8- مبارزه با فرسایش آبی 18

9- مبارزه با فرسایش بادی 29

10- منابع و مراجع 37

1- مقدمه

فرسایش که به آلمانی Abtrag وبه فرانسه وانگلیسی Erosion گفته می‌‌شود، از کلمه لاتین Erodere گرفته شده وعبارت است از فرسودگی و از بین رفتگی مداوم خاک سطح زمین (انتقال یا حرکت آن از نقطه ای به نقطه دیگر در سطح زمین) توسط آب یا باد[1].

خاک یکی از مهمترین منابع طبیعی هر کشور است. امروزه فرسایش خاک به عنوان خطری برای رفاه انسان و حتی برای حیات او به شمار می‌رود. در مناطقی که فرسایش کنترل نمی‌شود، خاک ها به تدریج فرسایش یافته، حاصلخیزی خود را از دست می دهند.

فرسایش نه تنها سبب فقیر شدن خاک و متروک شدن مزارع می گردد و از این راه خسارات زیاد و جبران ناپذیری را به جا می گذارد، بلکه با رسوب مواد در آبراهه ها، مخازن سدها، بنادر و کاهش ظرفیت آبگیری آنها نیز زیانهای فراوانی را سبب می‌گردد. بنابر این نباید مساله حفاظت و حراست خاک را کوچک و کم اهمیت شمرد.

اگر استفاده خاک بر اساس شناسایی استعداد و قدرت تولیدی آن ومبتنی بر رعایت اصول صحیح و علمی باشد، خاک از بین نمی رود[2]. فقط در سایه حمایت پوشش نباتی(درختان یا سایر گیاهان) بوده که فرسایش خاک بسیار کند شده و تعادلی در تشکیل و فرسایش خاک ایجاد گردیده است.

این تعادل مساعد که تحت تاثیرشرایط طبیعی حکمروا شده بود،از زمانی که بشر زمین را به منظور تهیه محصول وبدست آوردن غذا و دیگر مایحتاج خود ،موردکشت و زرع قرار داد تا از آن به عنوان مرتع استفاده کرد، بر هم خورد و زمین ها در معرض فرسایش شدید و وسیع قرار گرفت .

بنابراین فرسایش قبل از آنکه مورد بهره برداری انسان قرارگیرد نیز اتفاق می‌افتاده(فرسایش طبیعی) ولی از وقتی‌که انسان در آن به کشت و زرع پرداخت باعث فرسایش بیش از حد(فرسایش سریع وشدید) خاک شده است.

2- اهمیت فرسایش

درست است که از خاک هایی که در نتیجه‌ فرسایش آبی شدید ازنقاط مرتفع‌تربه نقاط پست‌تر یا چاله‌ها وپشت سد‌ها منتقل می‌شود، باز زمین به وجود میآید واین گونه زمین‌ها اغلب امکان دارد زمین‌های رسوبی یا آبرفتی حاصلخیزی باشد(کما‌‌‌ اینکه زمین‌های حاصلخیز را در اکثر موارد همین زمین‌های رسوبی یا آبرفتی تشکیل می‌دهد) ولی از آنجا که مقدار زمینی‌که بر اثر رسوب و تجمع مواد بوجود می‌آید در مقابل سطح‌هایی‌که خاک آن فرسایش یافته است، ویران می‌شود، تا این رسوبات را بوجود آورد،آنقدر ناچیز و بی‌ارزش است،که به منظور جلوگیری از تخریب و زیان‌های بیشتر و همچنین حفظ تعادل طبیعت باید با اقدامات سریع وجدی تا آنجا که ممکن است مانع از فرسایش خاک شد.









سایر محصولات :
تحقیق در مورد فرسایش و راههای مقابله با آن 38 ص

تحقیق در مورد فرسایش و راههای...

قرآن و اثرات مهم جوزمین 5 ص

قرآن و اثرات...

کارورزی 1 علوم تربیتی

کارورزی 1 علوم تربیتی...

کارورزی 1 علوم تربیتی

کارورزی 1 علوم تربیتی...

کارورزی 1 علوم تربیتی

کارورزی 1 علوم تربیتی...

کارورزی 1 علوم تربیتی

کارورزی 1 علوم تربیتی...

تحقیق در مورد تاریخ هنر جهان 121 ص

تحقیق در مورد تاریخ هنر جهان...

کارورزی 1 علوم تربیتی

کارورزی 1 علوم تربیتی...

تحقیق در مورد فرار مغزها و نظریه کوچ مجازی

تحقیق در مورد...

طراحی فعالت یادگیری بهبود عملکرد یادگیری

طراحی فعالت یادگیری بهبود عملکرد یادگیری...

قرآن کریم نوشته چه کسی است؟

قرآن کریم نوشته چه کسی...

طراحی فعالت یادگیری بهبود عملکرد یادگیری

طراحی فعالت یادگیری بهبود...

تحقیق در مورد تاریخچه پیدایش اعداد

تحقیق در مورد تاریخچه...

طراحی فعالت یادگیری بهبود عملکرد یادگیری

طراحی فعالت یادگیری...

طراحی فعالت یادگیری بهبود عملکرد یادگیری

طراحی فعالت یادگیری بهبود عملکرد یادگیری...

طراحی فعالت یادگیری بهبود عملکرد یادگیری

طراحی فعالت یادگیری...

کارورزی 4 علوم تربیتی

کارورزی 4 علوم تربیتی...

تحقیق درمورد باسوادی، کم سوادی و آموزش مادام العمر

تحقیق درمورد باسوادی، کم سوادی...

کارورزی 4 علوم تربیتی

کارورزی 4 علوم تربیتی...

کارورزی 4 علوم تربیتی

کارورزی 4 علوم تربیتی...

کارورزی 4 علوم تربیتی

کارورزی 4 علوم تربیتی...

کارورزی 4 علوم تربیتی

کارورزی 4 علوم تربیتی...

کارورزی 4 علوم تربیتی

کارورزی 4 علوم تربیتی...

تحقیق در مورد تاریخچه شرکت آچاچی 88 ص

تحقیق در مورد تاریخچه شرکت آچاچی...

تحقیق درمورد بازی و ریاضی

تحقیق درمورد بازی و ریاضی...

قرآن کریم نوشته چه کسی است؟ 10 ص

قرآن کریم نوشته چه...

تحقیق در مورد فرآیند ماشینکاری نحوة تولید ابزارهای برنده و شناخت روش های ساخت، کاربرد و توانایی هر یک از آنها 110 ص

تحقیق در مورد فرآیند ماشینکاری ...

تحقیق در مورد تاریخچه ی مختصری از مفهوم و پیدایش اعداد

تحقیق در مورد تاریخچه ی مختصری از...

تحقیق درمورد بازاریابی در ایران

تحقیق درمورد بازاریابی...

قانون هوگ

قانون هوگ...

گزارش پایانی کارورزی 2

گزارش پایانی کارورزی 2...

تحقیق درمورد بازاریابی کروی

تحقیق درمورد بازاریابی...

گزارش پایانی کارورزی 2

گزارش پایانی کارورزی 2...

گزارش پایانی کارورزی 2

گزارش پایانی کارورزی 2...

تحقیق در مورد تاریخچه انیمیشن 64 ص

تحقیق در مورد تاریخچه انیمیشن...

گزارش پایانی کارورزی 2

گزارش پایانی کارورزی 2...

گزارش پایانی کارورزی 2

گزارش پایانی کارورزی 2...

تحقیق در مورد فایرفاکس چیه 25 ص

تحقیق در مورد...

تحقیق درمورد بازار سرمایه

تحقیق درمورد بازار سرمایه...

تحقیق در مورد تاریخ ادبیات ایران 94 ص

تحقیق در مورد تاریخ ادبیات ایران 94...

قانون حاکم بر حدود اختیارات مدیران در شرکت های سهامی

قانون حاکم بر حدود اختیارات...

کارورزی 2 دبیری جغرافیا

کارورزی 2 دبیری جغرافیا...

کارورزی 2 دبیری جغرافیا

کارورزی 2 دبیری جغرافیا...

کارورزی 2 دبیری جغرافیا

کارورزی 2 دبیری جغرافیا...

کارورزی 2 دبیری جغرافیا

کارورزی 2 دبیری جغرافیا...

کارورزی 2 دبیری جغرافیا

کارورزی 2 دبیری جغرافیا...

کارورزی 2 دبیری جغرافیا

کارورزی 2 دبیری جغرافیا...

تحقیق درمورد بارکد

تحقیق درمورد بارکد...

تحقیق در مورد تاریخ اسلام 26 ص

تحقیق در مورد تاریخ اسلام...

تحقیق آتشفشان ها

تحقیق آتشفشان ها...

پاورپوینت در مورد استاندارد حسابداری (فعالیتهای ساخت املاک)
تحقیق در مورد هنر و معماری اسلامی
تحقیق در مورد هنر شرق و غرب(ایران ،روم،یونان) 19 ص
تحقیق در مورد نقش صادرات در اقتصاد ایران با تاکید بر الگوی بخش کشاورزی 16 ص
تحقیق در مورد هنر و معماری اسلامی
تحقیق در مورد گل ها و گیاهان زینتی در خانه
تحقیق در مورد گیاهان
پاورپوینت در مورد اقتصاد خرد
تحقیق در مورد گل گاو زبان 14 ص
تحقیق در مورد قوانین حرکت نیوتن
پاورپوینت در مورد PTSD
تحقیق در مورد گردش مواد سوختی
تحقیق در مورد کیسه تنان
تحقیق در مورد کنوانسیون
پاورپوینت در مورد بازشناسی گفتار (Speech Recognition)
پاورپوینت در مورد بدهی های بلندمدت
پاورپوینت در مورد اهمیت کارآفرینی
پاورپوینت در مورد اقتصاد خرد
پاورپوینت در مورد اسیدها و خواص آنها
پاورپوینت در مورد اصول بازاریابی تلفنی 19 اسلاید
پاورپوینت در مورد استاندارد حسابداری (فعالیتهای ساخت املاک)
پاورپوینت در مورد PTSD
پاورپوینت در مورد ارزش و شاخص های آن
پاورپوینت در مورد آیین‌نامه ‌و مقررات‌ حفاظت‌ در ریخته‌گری‌، آهنگری و جوشکاری‌

کلمات کلیدی :فرسایش خاک زمینzwnj های میzwnj شود های رسوبی فرسایش یافه فرسایش آبی راههای مقابله مخلف فرسایش مورد فرسایش فرسایش میzwnj زمینzwnj انسان طبیعی مقابله
  • حسن حسنی
  • ۰
  • ۰

تحقیق در مورد علل بزهکاری 12 ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل : .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه : 15 صفحه


قسمتی از متن .doc :

علل‌ و عوامل‌ موثر در بزهکاری‌ :

علت‌ بروز بزهکاری‌ معمولاً علت‌ واحدی‌ نیست‌ بلکه‌ همیشه‌ چندین‌ علت‌ دست‌ به‌ دست‌ یکدیگر داده‌ و باعث‌ بروز بزه‌ در افراد می‌گردند. اینک‌ علل‌ مهمی‌ را که‌ می‌توان‌ نسبت‌ به‌ سایر عوامل‌ اساسی‌تر تشخیص‌ داد در زیر اشاره‌ می‌نمایم‌.

عوامل‌ اجتماعی‌: جامعه‌ شناسان‌ به‌ عوامل‌ مستقیم‌ و غیر مستقیم‌ محیط‌ و تراکم‌ جمعیت‌، وضع‌ سکونت‌، آلودگی‌ هوا و غیره‌ توجه‌ کرده‌اند. نقش‌ شرایط‌ اجتماعی‌ و تعارضاتی‌ که‌ در چهارچوب‌ آن‌ به‌ وقوع‌ می‌پیوندد، انکارناپذیر است‌. مع‌ ذلک‌ نه‌ می‌توان‌ بزهکاری‌ را تنها بر اساس‌ عوامل‌ اجتماعی‌ بررسی‌ کرد و نه‌ یافته‌های‌ مستقل‌ این‌ زمینه‌ قبلی‌ همواره‌ هماهنگ‌ است‌.

بررسی‌ها نشان‌ می‌دهد وقتی‌ که‌ در جامعه‌ای‌ ثبات‌ و پایداری‌ اجتماعی‌ و جود نداشته‌ باشد، جامعه‌ در شرایط‌ دشواری‌ چون‌ شورش‌، جنگ‌ یا انقلاب‌ باشد و یا پاره‌ای‌ شرایط‌ غیر عادی‌ و ناسازگاری‌ عمومی‌ در جامعه‌ رواج‌ داشته‌ باشد، میزان‌ بزهکاری‌ رو به‌ افزایش‌ می‌گذارد. و به‌ عکس‌، هر قدر جامعه‌ به‌ سوی‌ پایداری‌ سوق‌ داده‌ شود، میزان‌ بزهکاری‌ کاهش‌ می‌یابد.

طبقه‌ اقتصادی‌: فقر یکی‌ از عوامل‌ مهم‌ از انواع‌ انحرافات‌ از جمله‌ دزدی‌ و انحراف‌ جنسی‌ در مردم‌، به‌ ویژه‌ اطفال‌ و نوجوانان‌ است‌. فقر بی‌گمان‌ به‌ وجود آورنده‌ سختی‌ها و ناملایماتی‌ است‌ که‌ اگر نتوان‌ با آنها مبارزه‌ کرد، خواه‌ ناخواه‌ انسان‌ را به‌ زانو در می‌آورد. بیشتر محرومیتها و برآورده‌ نشدن‌ تمایلات‌ که‌ موجب‌ عدم‌ اطمینان‌ اجتماعی‌ می‌شود، ناشی‌ از عامل‌ فقر است‌ و نمی‌توان‌ آن‌ را نادیده‌ گرفت‌. بیکاری‌، کمبود مواد غذایی‌ و پوشاکی‌، بی‌سوادی‌ و عقب‌ افتادگی‌، جهل‌ و خرافات‌، عدم‌ بهداشت‌ کافی‌ و انواع‌ بیماریهای‌ روحی‌ و جسمی‌ و حتی‌ در سطح‌ جهانی‌، جنگها و خونریزیها، ریشه‌ در نیازهای‌ مادی‌ و ترس‌ از فقر دارد. فقدان‌ مسکن‌، زندگی‌ در زاغه‌ها، سوء تغذیه‌ و بهداشت‌ ناکافی‌ نیز که‌ با فقر، ارتباط‌ دارند. از عوامل‌ مهم‌ بزهکاری‌ به‌ شمار می‌آیند.

روابط‌ والدین‌ و نوجوان‌: احتمال‌ می‌رود مهم‌ترین‌ عامل‌ مؤثر در بزهکاری‌، روش‌ تربیتی‌ نارس‌ یا اختلال‌ در شبکه‌ ارتباطی‌ خانواده‌ باشد. تقریباً تمام‌ پژوهشها نشان‌ داده‌اند. والدین‌ که‌ با کودکان‌ خود مهربان‌ نیستند بیشتر احتمال‌ دارد که‌ فرزندانی‌ بزهکار داشته‌ باشند.

افزایش‌ احتمال‌ بزهکاری‌ در خانواده‌هایی‌ وجود دارد که‌ :

1 ـ والدین‌ از روشهای‌ انضباطی‌ بسیار سخت‌ گیرانه‌ یا بسیار بی‌بند و بار و فریبنده‌ استفاده‌ می‌کنند.

2 ـ شیوه‌ انضباطی‌ به‌ جای‌ آنکه‌ مبتنی‌ بر استدلال‌ باشند مبتنی‌ بر تنبیه‌ بدنی‌ است‌.

3 ـ والدین‌ نسبت‌ به‌ فرزندان‌ خود به‌ جای‌ آنکه‌ گرم‌ و صمیمی‌ و عاطفی‌ باشند، بی‌توجه‌، غافل‌ و تمسخر کننده‌ هستند آشکار شده‌ است‌ که‌ کودکان‌ بزهکار رابطه‌ بسیار ضعیفی‌ با پدران‌ خود داشته‌ و آنها را به‌ عنوان‌ الگوهای‌ غیر قابل‌ پذیرش‌ ارزیابی‌ می‌کنند. خانواده‌های‌ کودکان‌ بزهکار اغلب‌ فاقد پدر بوده‌ و با پدر غیبت‌ طولانی‌ دارد در حالی‌ که‌ بزهکاری‌ با جدایی‌ و طلاق‌ در خانواده‌ همستگی‌ دارد، ثابت‌ شده‌ است‌ که‌ داشتن‌ مشکلاتی‌ در مدرسه‌ با بزهکاری‌ رابطه‌ بالایی‌ دراد هم‌ چنین‌، والدین‌ که‌ از مشکلات‌ عاطفی‌ رنج‌ می‌برند یا آنهایی‌ که‌ سابقه‌ جنایی‌ دراند بیشتر احتمال‌ دارد که‌ کودکان‌ بزهکار داشته‌ باشند تنبیه‌ والدین‌ تأثیری‌ بر تقلیل‌ بزهکاری‌ ندارد و موجب‌ تشدید و گاهی‌ انتقامجو می‌گردد. چنانچه‌ روسو می‌گوید آنقدر کتک‌ خوردم‌ که‌ حساسیتم‌ نسبت‌ به‌ آن‌ کم‌ شد و سر انجام‌ کتک‌ به‌ نظرم‌ به‌ صورت‌ پاداشی‌ برای‌ دزدیهایم‌ در آمد. با خود می‌گفتم‌ وقتی‌ مثل‌ یک‌ دزد کتک‌ می‌خورم‌ حق‌ دارم‌ مثل‌ یک‌ دزد هم‌ رفتار کنم‌ متوجه‌ شوم‌ که‌ دزدیدن‌ و کتک‌ خوردن‌ به‌ هم‌ مربوط‌ هستند.

نقش‌ دوستان‌ و همسالان‌:

همانند سازی‌ شدید با همسالان‌ با وابستگی‌ به‌ آنها، صرف‌ نظر از طبقه‌ اجتماعی‌ ـ اقتصادی‌، عامل‌ مهمی‌ در بزهکاری‌ است‌ نوجوانی‌ که‌ توسط‌ والدینشان‌ مورد طرد قرار گرفته‌اند برای‌ کسب‌ حمایت‌ و تأیید به‌ سوی‌ همسالان‌ کشانده‌ می‌شوند. چنین‌ نوجوانی‌ در مدرسه‌ ضعیف‌ هستند و به‌ دنبال‌ افرادی‌ می‌گردند که‌ مانند خودشان‌ باشند از این‌ رو احتمال‌ دارد که‌ دست‌ به‌ اعمال‌ ضد اجتماعی‌ زنند و همدیگر را برای‌ این‌ اعمال‌ مورد تشویق‌ قرار دهند. در سؤال‌ از بزهکاران‌ در بند اصلاح‌ و تربیت‌ ****‌ در این‌ باره‌ که‌ از چه‌ کسی‌ بزه‌ را فرا گرفته‌اند اظهاراتی‌ داشتند. از اظهارات‌ بزهکاران‌ بر می‌آید که‌ دوستان‌ بالاترین‌ منبع‌ یادگیری‌ بوده‌اند مسئله‌ توجه‌ بیشتر والدین‌ و مربیان‌ را به‌ کنترل‌ و نظرات‌ بر دوستان‌ فرزندان‌ و مربیان‌ می‌طلبد.

افرادی‌ که‌ از آنان‌ یاد گرفته‌اند

فراوانی‌

درصد

دوستان‌

40

53/61

خود شخص‌

15

07/23

اتفاقی‌ و بدون‌ تقصیر

10

70/15

جمع‌

65

100

همانطور که‌ در جدول‌ بالا مشهود است‌ بیشترین‌ فراوانی‌ در مورد افراد بررسی‌ شده‌ در بند اصلاح‌ و تربیت‌ ****‌ مربوط‌ به‌ افرادی‌ است‌ که‌ از دوستان‌ فرا گرفته‌اند با (53/61 درصد)

عوامل‌ روان‌ شناختی‌: روان‌ شناسان‌ علل‌ مختلفی‌ را برای‌ بزهکاری‌ بر شمرده‌اند گاهی‌ بزهکاری‌ را نتیجه‌ ناکامی‌ و تعارضات‌ شدیدی‌ می‌دانند که‌ کودک‌ در حال‌ رشد به‌ شدت‌ از آنها رنج‌ می‌برد، روان‌ شناسان‌ اهمیت‌ زیادی‌ به‌ روابط‌ مادر و فرزند داده‌اند. محرومیت‌ از وجود مادر عامل‌ بزرگی‌ است‌ که‌ باعث‌ بزهکاری‌ یک‌ نوجوان‌ می‌شود. بزهکاری‌ با صفات‌ روان‌ شناختی‌ مختلفی‌ همراه‌ است‌ که‌ برخی‌ از آنها عبارتند از هوش‌ کمتر از









سایر محصولات :
تحقیق در مورد علل بزهکاری 12 ص

تحقیق در مورد علل بزهکاری 12...

تحقیق در مورد فرآیند پرستاری

تحقیق در مورد فرآیند پرستاری...

کارورزی 2 طرح عملیاتی پژوهش

کارورزی 2 طرح عملیاتی پژوهش...

کارورزی 2 طرح عملیاتی پژوهش

کارورزی 2 طرح عملیاتی پژوهش...

دانلود پاورپوینت سیستم گوارشی

دانلود پاورپوینت سیستم...

دانلود پاورپوینت شهاب و شهابسنگolooms ir

دانلود پاورپوینت شهاب و...

تحقیق در مورد عفونتهای عضلانی –اسکلتی

تحقیق در مورد...

تحقیق در مورد عشایر ذخایر انقلابند اگر سیاستمداران بگذارند

تحقیق در مورد عشایر ذخایر انقلابند...

تحقیق در مورد علم رباتیک 45 ص

تحقیق در مورد علم...

دانلود پاورپوینت سیستم تنفسی

دانلود پاورپوینت سیستم تنفسی...

دانلود پاورپوینت سیستم عصبی

دانلود پاورپوینت سیستم عصبی...

دانلود پاورپوینت شادی

دانلود پاورپوینت شادی...

تحقیق در مورد عدسی ها

تحقیق در مورد عدسی ها...

تحقیق در مورد عجایب هفتگانه کدامند

تحقیق در مورد عجایب هفتگانه...

تحقیق در مورد عایق‌کاری ساختمان 13 ص

تحقیق در مورد...

دانلود پاورپوینت سربازان شیطان

دانلود پاورپوینت سربازان...

دانلود پاورپوینت سیستم ادراری تناسلی

دانلود پاورپوینت سیستم ادراری ...

تحقیق در مورد طیف پیوسته 22ص

تحقیق در مورد طیف پیوسته ...

تحقیق در مورد طیف نگاری UV FTIR IR 48 ص

تحقیق در مورد طیف نگاری UV FTIR...

دانلود پاورپوینت ساواک

دانلود پاورپوینت ساواک...

تحقیق در مورد طول کمان 16 ص

تحقیق در مورد طول کمان...

دانلود پاورپوینت سخنرانی

دانلود پاورپوینت سخنرانی...

دانلود پاورپوینت زمان حال استمراری

دانلود پاورپوینت زمان...

تحقیق در مورد طوفان

تحقیق در مورد طوفان...

تحقیق در مورد طوطی پرنده

تحقیق در مورد طوطی پرنده...

کارورزی 1 بررسی فضای فیزیکی، آموزشی، ساختاری،عاطفی

کارورزی 1 بررسی فضای فیزیکی، آموزشی،...

کارورزی 1 بررسی فضای فیزیکی، آموزشی، ساختاری،عاطفی

کارورزی 1 بررسی فضای فیزیکی، آموزشی،...

کارورزی 1 بررسی فضای فیزیکی، آموزشی، ساختاری،عاطفی

کارورزی 1 بررسی فضای فیزیکی، آموزشی، ساختاری،عاطفی...

کارورزی 1 بررسی فضای فیزیکی، آموزشی، ساختاری،عاطفی

کارورزی 1 بررسی...

دانلود پاورپوینت روابط بین پاره خط ها

دانلود پاورپوینت روابط بین...

کارورزی 1 بررسی فضای فیزیکی، آموزشی، ساختاری،عاطفی

کارورزی 1 بررسی فضای فیزیکی، آموزشی،...

تحقیق در مورد طرح یک ساعت در س تربیت بدنی کسب و بهبود تعادل 30 ص

تحقیق در مورد طرح یک ساعت در...

تحقیق در مورد طرح درس علوم ماشین ها

تحقیق در مورد طرح...

تحقیق در مورد طرز تهیه پنیر با ماست

تحقیق در مورد طرز تهیه پنیر با...

تحقیق در مورد طرح درس علوم ماشین ها 3ص

تحقیق در مورد...

تحقیق در مورد طراحی لایه واسط کاربر 22 ص

تحقیق در مورد...

دانلود پاورپوینت روش تدریس

دانلود پاورپوینت روش تدریس...

دانلود پاورپوینت دهستان تاریخی رمشک

دانلود پاورپوینت دهستان تاریخی رمشک...

تحقیق در مورد طب قانونی آیا خودکشی است یا آدم کشی؟ 35

تحقیق در مورد طب قانونی آیا...

تحقیق در مورد ضرب المثل های بختیاری

تحقیق در مورد ضرب المثل...

تحقیق در مورد صنعتی شدن ایران

تحقیق در مورد صنعتی شدن ایران...

کارورزی 1

کارورزی 1...

کارورزی 1

کارورزی 1...

کارورزی 1

کارورزی 1...

کارورزی 1

کارورزی 1...

کارورزی 1

کارورزی 1...

تحقیق در مورد شیوه برنامه زندگی

تحقیق در مورد...

تحقیق در مورد صمیمی

تحقیق در مورد صمیمی...

تحقیق در مورد صنعت اتومبیل سازی

تحقیق در مورد صنعت اتومبیل...

تحقیق در مورد سیستم حقوق ودستمزد پارک علم وفناوری خراسان 32 ص
تحقیق در مورد قزلباش
تحقیق در مورد فن‌آوری اطلاعات و اثرات آن بر ساختار سازمان‌ها
تحقیق در مورد فشار خون
تحقیق در مورد حجاب و عفاف
تحقیق در مورد چگالی
پاورپوینت در مورد بیوگرافی استاد شهریار
تحقیق در مورد زیبایی و آراستگی ظاهر از دیدگاه قرآن
پاورپوینت در مورد شیمی الی وعطرها
تحقیق در مورد طوطی پرنده
پاورپوینت در مورد تست های کلیوی
پاورپوینت در مورد بهبود خواص فولاد
پاورپوینت در مورد تورم و دلایل ایجاد آن در اقتصاد ایران
پاورپوینت در مورد فسفر در گاوهای شیری
پاورپوینت در مورد فسفر در گاوهای شیری
پاورپوینت در مورد شیمی آْی و عطرها
پاورپوینت در مورد صد نکته در پایان نامه نویسی
پاورپوینت در مورد شیمی الی وعطرها
پاورپوینت در مورد تست های کلیوی
پاورپوینت در مورد تحلیل الگوریتمها 15 اسلاید
پاورپوینت در مورد تورم و دلایل ایجاد آن در اقتصاد ایران
پاورپوینت در مورد تاریخچه استفاده از بیوایمپلنتها
پاورپوینت در مورد بهبود خواص فولاد
پاورپوینت در مورد بیوگرافی استاد شهریار

کلمات کلیدی :احمالzwnj دارد کهzwnj کهzwnj کودکانzwnj بزهکار شدهzwnj اسzwnj کهzwnj بزهکار داشهzwnj باشند بیشر احمالzwnj دارد بهzwnj جایzwnj آنکهzwnj اسzwnj کهzwnj دارد کهzwnj نسبzwnj بهzwnj احمالzwnj دارد گرفهzwnj اند کودکانzwnj بزهکار کهzwnj کودکانzwnj شدهzwnj اسzwnj کهzwnj بهzwnj میzwnj بزهکاریzwnj اسzwnj عواملzwnj
  • حسن حسنی
  • ۰
  • ۰

تحقیق در مورد آینده جهانی شدن و مقاومت در برابر آن


لینک دانلود و خرید پایین توضیحات


دسته بندی : وورد


نوع فایل : .docx ( قابل ویرایش و آماده پرینت )


تعداد صفحه : 10 صفحه




قسمتی از متن .docx :



1


‏آینده جهانی شدن و مقاومت در برابر آن


‏مقدمه


‏ادوارد‏ ‏سعید‏ ‏به‏ ‏چند‏ ‏دلیل‏ ‏ادعای‏ ‏هشدار‏ ‏آمیز‏ ‏هانتیگتون‏ ‏را‏ ‏در‏ ‏خصوص‏ ‏برخورد‏ ‏تمدنها‏ ‏رد‏ ‏میکند‏ : ‏نخست‏ ‏آن‏ ‏که‏ ‏ما‏ ‏هنوز‏ ‏بر‏ ‏سر‏ ‏تعاریفی‏ ‏که‏ ‏از‏ ‏مفاهیم‏ ‏داریم‏ ‏،‏ ‏دچار‏ ‏اختلاف‏ ‏نظرهای‏ ‏جدی‏ ‏هستیم‏ . ‏بنا‏ ‏به‏ ‏استدلال‏ ‏وی‏ ‏،‏ ‏ما‏ ‏همان‏ ‏گونه‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏جهان‏ ‏اسلام‏ ‏از‏ ‏یک‏ ‏حقیقت‏ ‏واحد‏ ‏که‏ ‏مورد‏ ‏تایید‏ ‏و‏ ‏قبول‏ ‏همگان‏ ‏باشد‏ ‏بی‏ ‏بهره‏ ‏ایم‏ ‏،‏ ‏در‏ ‏جهان‏ ‏غرب‏ ‏هم‏ ‏،‏ ‏در‏ ‏رابطه‏ ‏با‏ ‏این‏ ‏که‏ ‏اساسا‏" ‏آمریکای‏ ‏واقعی‏ ‏چیست‏ ‏؟‏ ‏مشکل‏ ‏تعریف‏ ‏داریم‏ . ‏آیا‏ ‏منظور‏ ‏از‏ ‏آمریکا‏ ‏همان‏ ‏بخش‏ ‏نیم‏ ‏کره‏ ‏غربی‏ ‏متعلق‏ ‏به‏ ‏اصولگرایان‏ ‏مسیحی‏ ‏اخلاق‏ ‏گرا‏ ‏است‏ . ‏یا‏ ‏این‏ ‏که‏ ‏صرفا‏" ‏معنای‏ ‏محدودی‏ ‏داشته‏ ‏و‏ ‏تنها‏ ‏شامل‏ ‏اجتماعات‏ ‏همجنس‏ ‏باز‏ " ‏سانفرانسیسکو‏" ‏و‏ " ‏نیویورک‏" ‏می‏ ‏باشد؟‏ ‏به‏ ‏اعتقاد‏ ‏وی‏ ‏،‏ ‏همین‏ ‏مسئله‏ ‏به‏ ‏خوبی‏ ‏در‏ ‏جوامع‏ ‏مسلمان‏ ‏نیز‏ ‏مشاهده‏ ‏می‏ ‏شود‏ . ‏بسیاری‏ ‏از‏ ‏این‏ ‏کشورها‏ ‏همچون‏ ‏عربستان‏ ‏،‏ ‏مصر‏ ‏،‏ ‏لیبی‏ ‏،‏ ‏ایران‏ ‏،‏ ‏الجزایر‏ ‏و‏ ... ‏تنها‏ ‏خود‏ ‏را‏ ‏یگانه‏ ‏مظهر‏ ‏جامعه‏ ‏اسلامی‏ ‏و‏ ‏یا‏ ‏اسلام‏ ‏اصیل‏ ‏میدانند‏ .


‏دوم‏ ‏این‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏درون‏ ‏هر‏ ‏یک‏ ‏از‏ ‏این‏ ‏تمدنها‏ ‏نغمه‏ ‏های‏ ‏جدیدی‏ ‏به‏ ‏گوش‏ ‏می‏ ‏رسد‏ ‏که‏ ‏عموما‏" ‏حاکی‏ ‏از‏ ‏وجود‏ ‏یک‏ ‏شکاف‏ ‏رو‏ ‏به‏ ‏عمق‏ ‏میان‏ ‏دو‏ ‏نسل‏ ‏پیر‏ ‏و‏ ‏جوان‏ ‏بر‏ ‏سر‏ ‏حفظ‏ ‏یا‏ ‏تغییر‏ ‏ارزشهای‏ ‏حاکم‏ ‏و‏ ‏ایجاد‏ ‏تغییرات‏ ‏واقعی‏ ‏می‏ ‏باشد‏ . ‏سعید‏ ‏در‏ ‏ادامه‏ ‏،‏ ‏چنین‏ ‏عنوان‏ ‏می‏ ‏کند‏ ‏که‏ ‏امروزه‏ ‏در‏ ‏جهان‏ ‏اسلام‏ ‏،‏ ‏مساله‏ ‏اصلی‏ ‏،‏ ‏تعیین‏ ‏مرز‏ " ‏دار‏ ‏الاسلام‏ " ‏و‏ " ‏دار‏ ‏الکفر‏" ‏نیست‏ ‏بلکه‏ ‏ارائه‏ ‏تعریفی‏ ‏واحد‏ ‏از‏ ‏اسلام‏ ‏و‏ ‏چگونگی‏ ‏عرضه‏ ‏آن‏ ‏به‏ ‏جهانیان‏ ‏می‏ ‏باشد‏ .


2


‏از‏ ‏سوی‏ ‏دیگر‏ " ‏جیمز‏ ‏روزه‏ ‏نا‏ " ‏معتقد‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏ما‏ ‏در‏ ‏جهان‏ ‏کنونی‏ ‏شاهد‏ ‏دو‏ ‏گونه‏ ‏حرکت‏ "‏تمرکز‏ ‏گرا‏" ‏و‏ " ‏گریز‏ ‏از‏ ‏مرکز‏" ‏می‏ ‏باشیم‏ . ‏در‏ ‏حالی‏ ‏که‏ ‏حرکت‏ ‏تمرکز‏ ‏گرا‏ ‏با‏ ‏تکیه‏ ‏بر‏ ‏فرآیند‏ ‏جهانی‏ ‏شدن‏ ‏،‏ ‏قصد‏ ‏دارد‏ ‏تا‏ ‏با‏ ‏گشودن‏ ‏مرزهای‏ ‏ملی‏ ‏مجموعه‏ ‏ای‏ ‏از‏ ‏هنجارها‏ ‏،‏ ‏عادات‏ ‏،‏ ‏آداب‏ ‏و‏ ‏فعالیتهای‏ ‏مشترک‏ ‏مبتنی‏ ‏بر‏ ‏منافع‏ ‏همگانی‏ ‏را‏ ‏در‏ ‏جوامع‏ ‏مختلف‏ ‏پایه‏ ‏گزاری‏ ‏کند‏ ‏؛‏ ‏حرکت‏ ‏دیگری‏ ‏نیز‏ ‏در‏ ‏قالب‏ " ‏محلی‏ ‏گرایی‏ " ‏سعی‏ ‏دارد‏ ‏،‏ ‏تا‏ ‏هویت‏ ‏و‏ ‏فرهنگ‏ ‏بومی‏ ‏خود‏ ‏را‏ ‏حفظ‏ ‏نموده‏ ‏و‏ ‏تعین‏ ‏بیشتری‏ ‏به‏ ‏منافع‏ ‏ملی‏ ‏کشور‏ ‏دهد‏. ‏بنا‏ ‏به‏ ‏استدلال‏ ‏وی‏ ‏،‏ ‏هر‏ ‏چند‏ ‏که‏ ‏ممکن‏ ‏است‏ ‏به‏ ‏ظاهر‏ ‏میان‏ ‏این‏ ‏دو‏ ‏جریان‏ ‏تناقض‏ ‏و‏ ‏تضادی‏ ‏جدی‏ ‏به‏ ‏چشم‏ ‏بخورد‏ ‏،‏ ‏اما‏ ‏واقعیت‏ ‏این‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏رابطه‏ ‏بین‏ ‏این‏ ‏دو‏ ‏حرکت‏ ‏رابطه‏ ‏ای‏ ‏علی‏ ‏و‏ ‏معلولی‏ ‏بوده‏ ‏هر‏ ‏گونه‏ ‏پیشرفت‏ ‏در‏ ‏فرآیند‏ ‏جهانی‏ ‏شدن‏ ‏،‏ ‏موجبات‏ ‏توسعه‏ ‏فرآیند‏ ‏محلی‏ ‏کردن‏ ‏را‏ ‏فراهم‏ ‏می‏ ‏سازد‏.


‏در‏ ‏حقیقت‏ ‏روزه‏ ‏نا‏ ‏هیچ‏ ‏گونه‏ ‏ناسازگاری‏ ‏میان‏ ‏جهانی‏ ‏شدن‏ ‏و‏ ‏محلی‏ ‏گرایی‏ ‏نمی‏ ‏بیند‏ ‏،‏ ‏و‏ ‏دیدگاه‏ " ‏واهمگرایی‏" ‏وی‏ ‏دقیقا‏" ‏دال‏ ‏بر‏ ‏این‏ ‏موضوع‏ ‏است‏ . ‏بر‏ ‏این‏ ‏اساس‏ ‏،‏ ‏وی‏ ‏واگرایی‏ ‏و‏ ‏محلی‏ ‏گرایی‏ ‏را‏ ‏نه‏ ‏تنها‏ ‏حرکتی‏ ‏در‏ ‏جهت‏ ‏اضمحلال‏ ‏فرآیند‏ ‏جهانی‏ ‏شدن‏ ‏نمی‏ ‏داند‏ ‏،‏ ‏بلکه‏ ‏معتقد‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏درنهایت‏ ‏به‏ ‏علت‏ ‏افزایش‏ ‏بیش‏ ‏از‏ ‏حد‏ ‏در‏ ‏میزان‏ ‏وابستگی‏ ‏متقابل‏ ‏،‏ ‏محلی‏ ‏گرایی‏ ‏نیز‏ ‏در‏ ‏جهت‏ ‏انطباق‏ ‏با‏ ‏جهانی‏ ‏شدن‏ ‏سوق‏ ‏پیدا‏ ‏می‏ ‏کند‏ . ‏این‏ ‏دقیقا‏" ‏همان‏ ‏چیزی‏ ‏است‏ ‏که‏ "‏ویکی‏ ‏راندال‏ " ‏از‏ ‏آن‏ ‏به‏ ‏عنوان‏ ‏خاص‏ ‏ورزی‏ ‏در‏ ‏عین‏ ‏عام‏ ‏گرایی‏ ‏و‏ ‏عام‏ ‏ورزی‏ ‏در‏ ‏عین‏ ‏خاص‏ ‏گرایی‏ ‏یاد‏ ‏می‏ ‏کند‏ . ‏نکته‏ ‏ای‏ ‏که‏ ‏روزه‏ ‏نا‏ ‏بسیار‏ ‏روی‏ ‏آن‏ ‏تاکید‏ ‏دارد‏ ‏،‏ ‏این‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏جهانی‏ ‏شدن‏ ‏یک‏ ‏وضعیت‏ ‏گذار‏ ‏است‏ ‏،‏ ‏نه‏ ‏یک‏ ‏وضعیت‏ ‏غایی‏ . ‏به


3


‏ ‏عبارت‏ ‏دیگر‏ ‏جهانی‏ ‏شدن‏ ‏فی‏ ‏نفسه‏ ‏حاوی‏ ‏ارزشهای‏ ‏مشترک‏ ‏جهانی‏ ‏نیست‏ ‏،‏ ‏بلکه‏ ‏این‏ ‏پدیده‏ ‏فرآیندی‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏سعی‏ ‏دارد‏ ‏تا‏ ‏با‏ ‏ایجاد‏ ‏یکپارچگی‏ ‏جهانی‏ ‏زمینه‏ ‏ادغام‏ ‏جوامع‏ ‏در‏ ‏یکدیگر‏ ‏را‏ ‏فراهم‏ ‏سازد‏ . ‏بنابراین‏ ‏از‏ ‏نظر‏ ‏وی‏ ‏جهانی‏ ‏شدن‏ ‏در‏ ‏بدو‏ ‏امر‏ ‏فرآیندی‏ ‏از‏ ‏دگرگونیها‏ ‏و‏ ‏تغییرات‏ ‏است‏.


‏فرهنگ‌ها‏ ‏و‏ ‏مقاومت‏ ‏در‏ ‏برابر‏ ‏جهانی‏ ‏شدن


‏خود‏ ‏را‏ ‏از‏ ‏آنها‏ ‏ارائه‏ ‏دهیم‏. ‏ابتدا‏ ‏به‏ ‏واژه‏ ‏جهانی‏ ‏شدن‏ ‏می‏ ‏پردازیم‏. ‏در‏ ‏خصوص‏ ‏واژه‏ ‏جهانی‏ ‏شدن‏ ‏دیدگاه‏ ‏های‏ ‏مختلفی‏ ‏وجود‏ ‏دارد‏ ‏که‏ ‏هر‏ ‏یک‏ ‏بر‏ ‏وجهی‏ ‏متمرکز‏ ‏شده‏ ‏است‏. ‏برخی،‏ ‏تغییرات‏ ‏اساسی‏ ‏در‏ ‏ساماندهی‏ ‏سرمایه‏ ‏داری‏ ‏حهانی‏ ‏درعرصه‏ ‏های‏ ‏تولید،‏ ‏توزیع،‏ ‏تجارت،‏ ‏مالیه‏ ‏و‏ ‏فناوری‏ ‏را‏ ‏که‏ ‏می‏ ‏توان‏ ‏آنها‏ ‏را‏ ‏درقالب‏ ‏گذار‏ ‏از‏ ‏سرمایه‏ ‏داری‏ ‏سازمان‏ ‏یافته‏ ‏به‏ ‏سرمایه‏ ‏داری‏ ‏بدون‏ ‏سازمان‏ ‏در‏ ‏مقیاس‏ ‏جهانی‏ ‏خلاصه‏ ‏کرد،‏ ‏خصیصه‏ ‏اصلی‏ ‏جهانی‏ ‏شدن‏ ‏می‏ ‏دانند‏. ‏بعضی‏ ‏دیگر،‏ ‏آن‏ ‏را‏ ‏فرآیندی‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏حال‏ ‏ساختن‏ ‏فضای‏ ‏جدید‏ ‏اجتماعی‏ ‏است،‏ ‏تعریف‏ ‏می‏ ‏کنند‏.


‏تعریف‏ ‏های‏ ‏دیگری‏ ‏نیز‏ ‏درباره‏ ‏جهانی‏ ‏شدن‏ ‏وجود‏ ‏دارد‏ ‏که‏ ‏بعضا‏ ‏از‏ ‏جامعیت‏ ‏بیشتری‏ ‏برخوردار‏ ‏است‏. ‏این‏ ‏تعاریف‏ ‏جهانی‏ ‏شدن‏ ‏را‏ ‏مفهومی‏ ‏می‏ ‏شناسد‏ ‏که‏ ‏دلالت‏ ‏بربه‏ ‏هم‏ ‏فشرده‏ ‏شدن‏ ‏جهان‏ ‏در‏ ‏بعد‏ ‏زمان‏ ‏و‏ ‏مکان‏ ‏و‏ ‏کوچکتر‏ ‏شدن‏ ‏آن‏ ‏دارد‏.










سایر محصولات :
تحقیق در مورد آینده جهانی شدن و مقاومت در برابر آن

تحقیق در مورد آینده جهانی شدن و...

پاورپوینت در مورد علوم تجربی اول دبستان مبحث زمین خانه ی پر آب ما

پاورپوینت در مورد علوم تجربی اول دبستان...

تحقیق در مورد با وجود جو خفقان و اختناق

تحقیق در مورد...

تحقیق در مورد با کمر درد چه کنیم

تحقیق در مورد با کمر درد چه...

پاورپوینت در مورد ادبیات چهارم دبیرستان درس دوم

پاورپوینت در مورد ادبیات چهارم...

تحقیق در مورد با عرض سلام و تسلیت و تبریک

تحقیق در مورد با عرض...

تحقیق در مورد آینه مقعر

تحقیق در مورد آینه مقعر...

دانلود پاورپوینت جامع وکامل دربارهCustomer relationship management

دانلود پاورپوینت جامع...

پاورپوینت در مورد ادبیات چهارم دبیرستان درس سوم

پاورپوینت در مورد ادبیات چهارم دبیرستان...

تحقیق در مورد آئین‌نامه حفاظتی کارگاههای ساختمانی 42ص

تحقیق در مورد...

پاورپوینت در مورد علوم تجربی اول دبستانذ مبحث زمین خانه سنگی ما

پاورپوینت در مورد علوم تجربی اول دبستانذ...

پاورپوینت در مورد علوم اجتماعی سال چهارم انسانی درس 5عقاید و ارزش های بنیادین فرهنگ غرب

پاورپوینت در مورد علوم اجتماعی...

تحقیق در مورد آیت الکرسی

تحقیق در مورد...

تحقیق در مورد آینده نگری

تحقیق در مورد آینده نگری...

پاورپوینت در مورد ادبیات سوم دبیرستان درس چهارم

پاورپوینت در مورد ادبیات...

پاورپوینت در مورد ادبیات سوم دبیرستان درس سوم

پاورپوینت در مورد ادبیات سوم دبیرستان درس...

تحقیق در مورد آیین نامه اجرایی مجلاّت علمی دانشگاه فردوسی مشهد 51 ص

تحقیق در مورد آیین...

پاورپوینت در مورد ریاضی سال دوم دبیرستان مفهوم دنباله

پاورپوینت در مورد...

پاورپوینت در مورد ادبیات سوم دبیرستان درس اول

پاورپوینت در مورد ادبیات سوم دبیرستان...

پاورپوینت در مورد ریاضی سال دوم دبیرستان ریشه گیری اعداد حقیقی

پاورپوینت در مورد ریاضی سال...

پاورپوینت در مورد ریاضی سال دوم دبیرستان دنباله هندسی

پاورپوینت در مورد ریاضی...

تحقیق در مورد آیین زمامداری در سیره حکومتی امام علی

تحقیق در مورد...

پاورپوینت در مورد فارسی نهم درس اول

پاورپوینت در مورد فارسی نهم...

پاورپوینت در مورد تنظیم عصبی

پاورپوینت در مورد تنظیم...

تحقیق در مورد آیین زندگى از دیدگاه امام رضا

تحقیق در مورد آیین زندگى...

تحقیق در مورد آینه

تحقیق در مورد آینه...

تحقیق در مورد آینده کار وشغل در دنیای مدرن چه می شود

تحقیق در مورد...

پاورپوینت در مورد شیمی چهارم دبیرستان موضوع سرعت متوسط تولید و مصرف

پاورپوینت در مورد شیمی چهارم...

پاورپوینت در مورد نگاره های 4و5و6 جلسه دوم

پاورپوینت در مورد نگاره های 4و5و6...

پاورپوینت در مورد نگاره های 7و8و9و10 جلسه سوم

پاورپوینت در مورد نگاره های 7و8و9و10...

تحقیق در مورد آئین گفتگو میان ایرانیان باستان

تحقیق در مورد...

پاورپوینت در مورد نگاره های 1و2و3 جلسه اول

پاورپوینت در مورد نگاره...

پاورپوینت در مورد شیمی چهارم دبیرستان سرعت متوسط تولید و مصرف

پاورپوینت در مورد شیمی چهارم دبیرستان...

تحقیق در مورد آئین نامه ساختمانی

تحقیق در مورد آئین نامه ساختمانی...

تحقیق در مورد آئین نامه ساختمانی 40 ص

تحقیق در مورد آئین نامه ساختمانی 40...

پاورپوینت در مورد شیمی چهارم دبیرستان سرعت متوسط تولید و مصرف

پاورپوینت در مورد شیمی...

پاورپوینت در مورد علوم سوم دبستان فصل سوم

پاورپوینت در مورد علوم سوم...

پاورپوینت در مورد ریاضی اول دبستان درس یازدهم

پاورپوینت در مورد ریاضی اول دبستان درس...

پاورپوینت در مورد ادبیات چهارم دبیرستان درس اول نی نامه

پاورپوینت در مورد...

پاورپوینت در مورد فصل سوم زمین ساخت ورقه ای

پاورپوینت در مورد فصل...

پاورپوینت در مورد ریاضی اول دبستان درس چهاردهم

پاورپوینت در مورد...

پاورپوینت در مورد ریاضی اول دبستان درس هشتم

پاورپوینت در مورد...

پاورپوینت در مورد ریاضی اول دبستان درس دوازدهم

پاورپوینت در مورد...

پاورپوینت در مورد ریاضی اول دبستان درس نهم

پاورپوینت در مورد ریاضی اول دبستان درس...

پاورپوینت در مورد ریاضی اول دبستان درس هفتم

پاورپوینت در مورد ریاضی اول دبستان درس...

تحقیق در مورد برخی از ابتدایی ترین نکاتی که هر کاربر کامپیوتر باید بداند
تحقیق در مورد برخی از ریاضی دانان بزرگ جهان
تحقیق در مورد برخی از فواید و آثار نماز
تحقیق در مورد برخی از فواید و آثار نماز
تحقیق در مورد برج پیزا (2)
تحقیق در مورد برخی از ریاضی دانان بزرگ جهان
تحقیق در مورد بتن 2
تحقیق در مورد برخی از ابتدایی ترین نکاتی که هر کاربر کامپیوتر باید بداند
تحقیق در مورد برخی از ابتدایی ترین نکاتی که هر کاربر کامپیوتر باید بداند
تحقیق در مورد برخی از ریاضی دانان بزرگ جهان

کلمات کلیدی :‏فرآیند‏ ‏جهانی‏ ‏شدن‏ ‏ورزی‏ ‏در‏ ‏عین‏ ‏و‏ ‏محلی‏ ‏گرایی‏ ‏واژه‏ ‏جهانی‏ ‏شدن‏ ‏جهانی‏ ‏شدن‏ ‏می‏ ‏وجود‏ ‏دارد‏ ‏که‏ ‏این‏ ‏اس‏ ‏که‏ ‏جهانی‏ ‏شدن‏ ‏اس‏ ‏که‏ ‏جهانی‏ ‏شدن‏ ‏در‏ ‏جهان‏ ‏محلی‏ ‏گرایی‏ ‏سرمایه‏ ‏داری‏ ‏روزه‏ ‏نا‏ ‏شدن‏ ‏این‏ ‏جهانی‏ ‏دارد‏ ‏جهانی‏ ‏گرایی‏ ‏محلی‏ ‏جهان‏ ‏فرآیند‏
  • حسن حسنی
  • ۰
  • ۰

پاورپوینت ماهیت و انواع تحول سازمانی

پاورپوینت ماهیت و انواع تحول سازمانی

عنوان: پاورپوینت ماهیت و انواع تحول سازمانی

فرمت: پاورپوینت (PowerPoint)، قابل ویرایش

تعداد اسلاید: 26 اسلاید

دسته: مدیریت

این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان " ماهیت و انواع تحول سازمانی " می باشد که در حجم 26 اسلاید همراه با توضیحات کامل تهیه شده و می تواند به عنوان ارائه کلاسی رشته مدیریت مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

ناپایداری

تازگی ، تنوع

انواع تغییرات

تغییرات تدریجی یا پیوسته

تغییرات گسسته یا جهشی

پیامدهای تحول برای افراد و سازمانها

انواع چهارگانه تغییر

تغییراصلاحی

تغییرانطباقی

تغییرانقلابی

بازآفرینی

انواع تغییرات براساس گستردگی و زمان

تغییر تکاملی

تغییراساسی

تغییرانطباقی

سرهم بندی کردن

نتیجه گیری

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن کلیه موارد نگارشی و املایی رعایت گردیده است.









سایر محصولات :
پاورپوینت ماهیت و انواع تحول سازمانی

پاورپوینت ماهیت و انواع تحول سازمانی ...

پاورپوینت گذر در تحول

پاورپوینت گذر در...

دانلود طرح درس_ علوم چهارم _ گرما و مواد

دانلود طرح درس_ علوم چهارم...

پاورپوینت آسیب شناسی و عارضه یابی سازمانی

پاورپوینت آسیب شناسی و عارضه یابی...

تحقیق در مورد سقف های کمپوزیت

تحقیق در مورد سقف های...

دانلود گزارش تخصصی حل اختلالات رفتاری دانش آموز دبستانی آموزشگاه استثنایی ناشی از بیش فعالی

دانلود گزارش تخصصی حل...

احتجاج امام رضا علیه السلام با بزرگان ادیان و مذاهب

احتجاج امام رضا علیه...

سبک سازی یکی از مهمترین راهکارهای کاهش تلفات جانی و مالی در کشور زلزله خیز ایران

سبک سازی یکی از مهمترین راهکارهای...

بررسی عصمت و طهارت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها

بررسی عصمت و طهارت حضرت...

عنوان مدیریت زنجیرۀ تأمین و تولید ناب_ 30 صفحهword

عنوان مدیریت زنجیرۀ تأمین...

عنوان مدیریت زنجیرۀ تأمین و تولید ناب_ 30 صفحهword

عنوان مدیریت...

عنوان مدیریت زنجیرۀ تأمین و تولید ناب_ 30 صفحهword

عنوان مدیریت...

عنوان مدیریت زنجیرۀ تأمین و تولید ناب_ 30 صفحهword

عنوان مدیریت زنجیرۀ تأمین و تولید...

تحقیق درباره سازه های متداول برای ساختمانهای بلند

تحقیق درباره سازه های متداول برای...

طراحی مدل و شبیه سازی رایانه ای انتقال اطلاعات در شبکه های پزشکی از راه دور اورژانس_31 صفحه

طراحی مدل و شبیه سازی...

طراحی مدل و شبیه سازی رایانه ای انتقال اطلاعات در شبکه های پزشکی از راه دور اورژانس_31 صفحه

طراحی مدل و شبیه سازی...

طراحی مدل و شبیه سازی رایانه ای انتقال اطلاعات در شبکه های پزشکی از راه دور اورژانس_31 صفحه

طراحی مدل و شبیه...

طراحی مدل و شبیه سازی رایانه ای انتقال اطلاعات در شبکه های پزشکی از راه دور اورژانس_31 صفحه

طراحی مدل و شبیه سازی رایانه ای...

مقاله در مورد سازمان حمل ونقل پایانه ها

مقاله در مورد...

موضوع تحقیق تاریخ تحلیلی اسلام _14 صفحه

موضوع تحقیق ...

موضوع تحقیق تاریخ تحلیلی اسلام _14 صفحه

موضوع تحقیق تاریخ تحلیلی...

موضوع تحقیق تاریخ تحلیلی اسلام _14 صفحه

موضوع تحقیق تاریخ تحلیلی اسلام _14...

موضوع تحقیق تاریخ تحلیلی اسلام _14 صفحه

موضوع تحقیق تاریخ...

اجرای سازه های فولادی

اجرای سازه های فولادی...

بطری طراحی شده در سالید ورک

بطری طراحی شده در سالید...

دانلود پیشنهاد ارزشیابی روش تدریس پیام های آسمان پایه اول

دانلود پیشنهاد ارزشیابی روش تدریس پیام های...

پاورپوینت تنظیم خانواده_ 12 اسلاید

پاورپوینت تنظیم خانواده_ 12 اسلاید...

پاورپوینت تنظیم خانواده_ 12 اسلاید

پاورپوینت تنظیم خانواده_ 12...

پاورپوینت تنظیم خانواده_ 12 اسلاید

پاورپوینت تنظیم خانواده_...

پاورپوینت تنظیم خانواده_ 12 اسلاید

پاورپوینت تنظیم خانواده_ 12 اسلاید...

دانلود پیشنهاد ارزشیابی روش تدریس هدیه های آسمان در دوره ابتدایی

دانلود پیشنهاد ارزشیابی روش تدریس...

طرح لایه باز بنر عید غدیر

طرح لایه باز بنر عید...

فایل فلش تبلت دانش آموزی با مین برد K0788_V2.2 _20170422 وپردازنده MT_6572 کاملا تست شده وشرکتی _با لینک مستقیم

فایل فلش تبلت دانش...

طراحی سوکت برق در نرم افزار کتیا

طراحی سوکت برق در...

فایل فلش تبلت دانش آموزی با مین برد AM176_MB_V1.2 وپردازنده MT_6577mt_6517A_ کاملا تست شده _با لینک مستقیم

فایل فلش تبلت دانش آموزی با...

آموزش حذف FRP سامسونگ A510F و A510FD اندروید 7 تست شده

آموزش حذف FRP سامسونگ A510F و...

پک پروژه های آماده نرم افزار CatiaSolidworks

پک پروژه های آماده نرم...

تحقیق در مورد راه های مقاوم سازی ساختمان ها

تحقیق در مورد راه...

تحقیق رطوبت

تحقیق رطوبت...

راهها ، حمل و نقل و بازرگانی

راهها ، حمل و...

فایل گوشی ZTE Kis2 Max با پردازنده MT_6572 کاملا تست شده و بدون مشکل تصویر _با لینک مستقیم

فایل گوشی ZTE...

طراحی گلدان و میز در نرم افزار Solidworks

طراحی گلدان و میز در نرم...

مقاله ساختمان کانادایی

مقاله ساختمان کانادایی...

مقاله حمل و نقل

مقاله حمل و...

نقد شعر Alabama Centennial by Naomi Long Madgett

نقد شعر ...

نقد شعر A Farewell to English by Michael Hartnett

نقد شعر ...

معرفی شغل خانه داری در هتل

معرفی شغل خانه داری در...

نقد شعر A Birthday by Christina Rossetti

نقد شعر ...

پاورپوینت گذر در تحول
توضیحات بیشتر - دانلود
پاورپوینت آسیب شناسی و عارضه یابی سازمانی
توضیحات بیشتر - دانلود
پاورپوینت محیط تحول سازمانی
توضیحات بیشتر - دانلود
پاورپوینت فرهنگ تحول سازمانی
توضیحات بیشتر - دانلود
پاورپوینت تحول در مدیریت
توضیحات بیشتر - دانلود
پاورپوینت تحول در سازمان
توضیحات بیشتر - دانلود
پاورپوینت کتاب مبانی مدیریت رفتار سازمانی تألیف دکتر علی رضائیان
توضیحات بیشتر - دانلود
دانلود اکسل داده های ترازنامه شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از سال 1386 الی 1394
توضیحات بیشتر - دانلود
دانلود خلاصه جامع کتاب مدیریت اسلامی تألیف دکتر سید علی اکبر افجه ای (ویژه داوطلبین آزمون کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت)
توضیحات بیشتر - دانلود
دانلود داده های آماری متغیرهای حسابداری و مالی شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از سال 88 الی 93
توضیحات بیشتر - دانلود
حل تشریحی و جامع مسائل فصل 2 الی 8 کتاب مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته راعی و پویان فر
توضیحات بیشتر - دانلود
پاورپوینت مالیات بر درآمد درحسابداری مالی( ویژه ارائه کلاسی درس تئوری حسابداری)
پاورپوینت ریسک های مسئولیت
پاورپوینت ریسک های اموال و دارایی
پاورپوینت ریسک های اشخاص
پاورپوینت اصول مدیریت ریسک و بیمه
پاورپوینت اصول قانونی در ریسک و بیمه
پاورپوینت مقدمه ای بر مدیریت ریسک
پاورپوینت مباحث پیشرفته در مدیریت ریسک
پاورپوینت تاریخچه پیدایش مدیریت ریسک و برنامه های ایمنی
پاورپوینت بیمه و ریسک
حل تشریحی و جامع مسائل فصل 2 الی 8 کتاب مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته راعی و پویان فر
پاسخنامه تشریحی سوالات تئوری های مدیریت، رفتار سازمانی و مدیریت منابع انسانی پیشرفته مجموعه مدیریت آزمون نیمه متمرکز دکتری سال
دانلود پاورپوینت محیط بازاریابی (فصل سوم کتاب اصول بازاریابی تألیف کاتلر و آرمسترانگ ترجمه بهمن فروزنده)
دانلود پاورپوینت حسابداری منابع انسانی
دانلود پاورپوینت فهم سرمایه گذاری(فصل اول کتاب مدیریت سرمایه گذاری تالیف جونز ترجمه تهرانی و نوربخش)
دانلود پاورپوینت مدیریت تعارض و مذاکره
دانلود پاورپوینت گروه ها و تیم های کاری
دانلود پاورپوینت (اسلاید) هوش
دانلود پاورپوینت فرایند انتخاب(فصل ششم کتاب مدیریت منابع انسانی سعادت)
دانلود پاورپوینت کارآفرینی سازمانی
حل تشریحی و جامع مسائل فصل 2 الی 8 کتاب مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته راعی و پویان فر
دانلود پاورپوینت محیط بازاریابی (فصل سوم کتاب اصول بازاریابی تألیف کاتلر و آرمسترانگ ترجمه بهمن فروزنده)

کلمات کلیدی :انواع تحول سازمانی این فایل شامل انواع تحول تحول سازمانی اوروینت ماهیت تهیه شده این فایل فایل شامل انواع سازمانی ماهیت اوروینت
  • حسن حسنی
  • ۰
  • ۰

پاورپوینت "طراحی آموزشی “ تعلیمات اجتماعی پنجم همسایگان ایران

"طراحی آموزشی طرح درس موضوعی روزانه“
نام کتاب : تعلیمات اجتماعی

موضوع درس:همسایگان ایران پایه ی تحصیلی: پنجم

فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد اسلاید:37

هدف کلی درس

دانش آموزان در پایان این درس با کشور های همسایه ی ایران آشنا می شوند.

هدف های جزیی

دانش آموزان در پایان این درس:

  1. نام همسایه های ایران را می دانند
  2. با همسایه های غربی ایران آشنا می شوند
  3. با همسایه های شرقی ایران آشنا می شوند

4.با همسایه های شمالی ایران آشنا می شوند









سایر محصولات :
پاورپوینت "طراحی آموزشی “ تعلیمات اجتماعی پنجم همسایگان ایران

پاورپوینت "طراحی آموزشی “ تعلیمات...

فایل پاورپوینت پیوندهای شیمیایی

فایل پاورپوینت پیوندهای شیمیایی...

دانلود پاور پوینت درس 3 عربی دهم

دانلود پاور پوینت درس...

پاورپوینت زندگی ما وگردش زمین 2

پاورپوینت زندگی ما...

فایل پاورپوینت پیل سوختی

فایل پاورپوینت پیل سوختی...

دانلود پاورپوینت درس سیزدهم فارسی پایه پنجم

دانلود پاورپوینت درس سیزدهم...

دانلود فایل درس پژوهی یادگیری پایدار درس معادله

دانلود فایل درس پژوهی یادگیری پایدار درس...

دانلود ضوابط طرح جامع شهر آشخانه _ 170 برگ pdf

دانلود ضوابط طرح جامع شهر آشخانه _...

پاورپوینت چشم واجزاء آن

پاورپوینت چشم واجزاء...

فایل پاورپوینت پیشگیری از اعتیاد در خانواده

فایل پاورپوینت پیشگیری از اعتیاد در...

تحقیق درباره تفسیر سوره فلق

تحقیق درباره تفسیر سوره فلق...

دانلود پاورپوینت مطالعات اجتماعی پنجم فصل دوم سرزمین ما

دانلود پاورپوینت مطالعات اجتماعی پنجم فصل...

دانلود فایل تحلیل محتوای کتاب های تعلیمات اجتماعی ابتدایی بر اساس مفهوم قانون گرایی

دانلود فایل تحلیل محتوای کتاب...

پاورپوینت در مورد اهرم ها

پاورپوینت در مورد اهرم ها...

فایل پاورپوینت پیش بینی جمعیت کشور، استانها، شهری و روستائی

فایل پاورپوینت پیش...

دانلود پاورپوینت فعّالیّت یادگیری درس فارسی بخش نگاره ها اوّل ابتدایی

دانلود پاورپوینت فعّالیّت یادگیری...

دانلود فایل کنش پژوهی رابطه سلامت عمومی و رضایت شغلی معلمین

دانلود فایل کنش پژوهی...

پاورپوینت کاربرد GPS در آبیاری و زهکشی

پاورپوینت کاربرد GPS در آبیاری...

فایل پاورپوینت پیاده سازی مهندسی مجدد و دلایل موفقیت و شکست پروژه ها

فایل پاورپوینت پیاده سازی مهندسی مجدد...

دانلود پاورپوینت علوم دوم دبستان سرگذشت دانه

دانلود پاورپوینت علوم...

دانلود فایل تاثیر رویکرد اکتشافی بر خلاقیت دانش آموزان علوم تجربی ابتدایی

دانلود فایل تاثیر...

دانلود پاورپوینت سیستم آموزشی مصر

دانلود پاورپوینت سیستم آموزشی...

دانلود برنامه راهبردی و طرح ساختاری طرح جامع شهر شهریار _ 183 برگ pdf

دانلود برنامه راهبردی و طرح ساختاری طرح...

دانلود پاورپوینت آموزشی جغرافی پایه پنجم حرکت های کره زمین

دانلود پاورپوینت آموزشی جغرافی پایه پنجم حرکت...

پاورپوینت هدیه های آسمانی، پایه دوم، آموزش وضو

پاورپوینت هدیه های آسمانی، پایه دوم، آموزش...

فایل پاورپوینت پوکی استخوان

فایل پاورپوینت پوکی استخوان...

دانلود پاورپوینت علوم چهارم دبستان گوناگونی گیاهی

دانلود پاورپوینت علوم چهارم...

دانلود فایل درس پژوهی علوم تجربی دبستان زمین پویا

دانلود فایل درس پژوهی علوم تجربی دبستان...

پاورپوینت آموزش الکترونیک

پاورپوینت آموزش الکترونیک...

دانلود پاورپوینت فارسی اول دبستان نشانه د

دانلود پاورپوینت فارسی...

دانلود فایل تحلیل محتوای کتابهای درسی متوسطه اول بر حسب سازه ی انگیزه پیشرفت

دانلود فایل تحلیل...

پاورپوینت زندگی ما و گردش زمین2

پاورپوینت زندگی ما و...

فایل پاورپوینت پمپ های هیدرولیکی

فایل پاورپوینت پمپ های هیدرولیکی...

دانلود پاورپوینت فصل پنجم تاریخچه زمین

دانلود پاورپوینت فصل پنجم تاریخچه زمین...

دانلود فایل گزارش درس پژوهی کارگاه حل مساله ریاضی پایه اول متوسطه هفتم

دانلود فایل گزارش...

تحلیل فضای شهری میدان امام شاهرود

تحلیل فضای شهری...

پاورپوینت دانه ها و گیاهان

پاورپوینت دانه ها...

دانلود پاورپوینت کارگاه آموزشی چندپایه

دانلود پاورپوینت کارگاه...

دانلود فایل تحلیل علوم تجربی دوم ابتدایی از نظر مهارت حل مسئله

دانلود فایل تحلیل علوم تجربی...

پذیرش انجام پروژه راهسازی با دانلود قایل پیوست

پذیرش انجام پروژه...

تحقیق درباره تفسیر سوره قدر

تحقیق درباره تفسیر سوره...

پذیرش انجام پروژه فولاد با دانلود قایل پیوست

پذیرش انجام پروژه فولاد با دانلود...

پاورپوینت فصل4 ریاضی تقارن و چند ضلعی ها

پاورپوینت فصل4 ریاضی...

فایل پاورپوینت پلی استایرن

فایل پاورپوینت پلی...

دانلود پاورپوینت طبیعت ایران

دانلود پاورپوینت طبیعت ایران...

پاورپوینت تدریس نشانه حـ ح

پاورپوینت تدریس نشانه حـ ح...

فایل پاورپوینت پشت گردکیفوز پشتی

فایل پاورپوینت پشت گردکیفوز پشتی...

دانلود پاورپوینت گوش اندام حس شنوایی علوم کلاس پنجم

دانلود پاورپوینت گوش اندام حس...

دانلود فایل تحلیل کتاب مطالعات اجتماعی پایه هفتم متوسطه در بعد شناختی

دانلود فایل تحلیل کتاب مطالعات...

پذیرش انجام پروژه بتن با دانلود قایل پیوست

پذیرش انجام پروژه...

اقدام پژوهی در مورد افت تحصیلی
اقدام پژوهی ریاضی پنجم ابتدایی
اقدام پژوهی پایه اول، علاقه مندی دانش آموزان به درس قرآن
دانلود طرح احداث نهالستان
اقدام پژوهی در مورد افت تحصیلی
اقدام پژوهی در مورد ترس و اضطراب
دانلود طرح توجیهی جایگاه سوخت CNG
دانلود طرح احداث نهالستان
دانلود گزارشکار آزمایشگاه عملیات واحد استخراج مایع جامد
پاورپوینت طیف سنجی جرمی
پاورپوینت طیف بیماریها و دامنه عفونت
پاورپوینت طرح کارآفرینی کشت زعفران
پاورپوینت طرح جویشگر، خدمات و محتوای بومی
پاورپوینت طرح جامع امن سازی زیرساختهای حیاتی در مقابل حملات الکترونیکی
پاورپوینت طرح تفصیلی بانکداری مشارکت در سود و زیانPLS
پاورپوینت طرح ایجاد مراکز توسعه کسب و کار کوچک
پاورپوینت طراحی مدل انتقال اطلاعات در شبکه های پزشکی اورژانس
طراحی سیستم های آبیاری قطره ای
پاورپوینت طراحی سوالات مفهومی و استاندارد

کلمات کلیدی :نجم همسایگان ایران اوروینت طراحی آموزشی همسایگان ایران ایران آشنا همسایه های همسایه های ایران آشنا نجم همسایگان طراحی آموزشی تعلیمات اجتماعی اجتماعی نجم همسایه همسایگان اوروینت
  • حسن حسنی
  • ۰
  • ۰

آموزش درس علوم تجربی سال نهم مخصوص مدارس تیزهوشان

آموزش درس علوم تجربی سال نهم مخصوص مدارس تیزهوشان

جزوه آموزشی فصل اول علوم تجربی پایه نهم ,مختص آزمونهای وورودی تیزهوشان , با متد جدید :
"Cluster Presentation"
روش آموزش پایه ای بر پایه ی جمع بندی, ثبت شده در سازمان جهانی یونسکو

این فایل پی دی اف در یک صفحه بصورت شرح درختی به آموزش فصل اول علوم تجربی سال نهم می پردازد

Fazli(09142663849)









سایر محصولات :
آموزش درس علوم تجربی سال نهم مخصوص مدارس تیزهوشان

آموزش درس علوم تجربی سال...

تحقیق درباره جهش زایی آلودگی های مختلف هوایی ذرات معلق

تحقیق درباره جهش زایی آلودگی های مختلف...

تحقیق درباره جهانی شدن و تاثیر آن بر پیشرفت یا عدم پیشرفت جوامع

تحقیق درباره جهانی شدن و تاثیر آن...

تحقیق درباره جهانی شدن

تحقیق درباره جهانی...

دانلود پاورپوینت جدیدفارماکولوژی نارسائی قلبی

دانلود پاورپوینت جدیدفارماکولوژی...

تولید عکس برگردان کاغذی

تولید عکس برگردان...

تحقیق درباره جهانی شدن ،مدیریت و تجارت الکترونیک

تحقیق درباره جهانی شدن ،مدیریت...

دانلود پاورپوینت جدیدفیزیولوژی قلب

دانلود پاورپوینت جدیدفیزیولوژی قلب...

دانلود پاورپوینت جدیدهدایت از طریق انگیزش

دانلود پاورپوینت جدیدهدایت از طریق انگیزش...

پروژه رابطة بین شیوه های فرزند پروری، با مکان کنترل در دانش آموزان پسر پایه سوم راهنمایی

پروژه رابطة بین شیوه های فرزند پروری،...

دانلود پاورپوینت جدیدهدایت و انگیزش

دانلود پاورپوینت جدیدهدایت...

پروژه بررسی مسائل و مشکلات روانی _ اجتماعی نوجوانان تحت سرپرستی بهزیستی در مقایسه با نوجوانان تحت سرپرستی خانواده

پروژه بررسی مسائل و مشکلات روانی _...

دانلود پاورپوینت جدیدآنفلوآنزای خوکی

دانلود پاورپوینت جدیدآنفلوآنزای خوکی...

دانلود پاورپوینت نقش انفورماتیک پزشکی و کامپیوتر در آموزش پزشکان و پرستاران

دانلود پاورپوینت نقش انفورماتیک پزشکی و کامپیوتر...

دانلود پاورپوینت جامع وکامل درباره معماری های تک و اکوتک

دانلود پاورپوینت جامع وکامل درباره...

دانلود پاورپوینت نقش انگیزه کارکنان در موفقیت استقرار نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها

دانلود پاورپوینت نقش...

دانلود پاورپوینت جامع وکامل درباره طراحی معماری 4 نمونه های مشابه هتل

دانلود پاورپوینت جامع...

پروژه بررسی و مقایسه پرخاشگری در بین نوجوانان مقطع دوم راهنمایی خانواده های مذهبی و غیر مذهبی

پروژه بررسی و مقایسه پرخاشگری در...

تحقیق درباره جوشکاری چدن

تحقیق درباره جوشکاری چدن...

تحقیق درباره جوشکارى در زیر آب

تحقیق درباره جوشکارى در زیر آب...

دانلود پاورپوینت جدیدحسابداری اجاره ها

دانلود پاورپوینت جدیدحسابداری اجاره ها...

تحقیق درباره جوشکاری

تحقیق درباره جوشکاری...

تحقیق درباره جوشکاری با لیزر

تحقیق درباره جوشکاری...

دانلود پاورپوینت جدیدکارگاه حسابداری تعهدی ویژه مسئولین مالی دانشگاه

دانلود پاورپوینت جدیدکارگاه حسابداری...

دانلود پاورپوینت جامع وکامل درباره موزه یهود برلین _ آلمان

دانلود پاورپوینت جامع...

تحقیق درباره جوشکاری

تحقیق درباره جوشکاری...

تحقیق درباره جوش قوس الکتریکی

تحقیق درباره جوش قوس الکتریکی...

دانلود پاورپوینت جدیدحسابداری شرکتها

دانلود پاورپوینت جدیدحسابداری...

دانلود پاورپوینت جامع وکامل درباره موزه هنرهای معاصر تهران

دانلود پاورپوینت جامع وکامل درباره موزه هنرهای...

گزارش تخصصی هنرآموزان برای رشته کامپیوتر چگونگی بالا بردن روحیه پرسشگری درهنرجویان هنرستان توسعه و تقویت نموده و سطح علمی آنها

گزارش تخصصی هنرآموزان برای...

دانلود پاورپوینت جامع وکامل درباره موزه فرش تهران

دانلود پاورپوینت جامع...

دانلود پاورپوینت جامع وکامل درباره معماری فولدینگ

دانلود پاورپوینت جامع وکامل درباره...

تحقیق درباره جوش فولاد

تحقیق درباره جوش فولاد...

تحقیق درباره پیامبری زنان

تحقیق درباره پیامبری زنان...

دانلود پاورپوینت جامع وکامل درباره معماری سبز

دانلود پاورپوینت جامع وکامل درباره...

تحقیق درباره جوش MAG

تحقیق درباره جوش MAG...

تحقیق درباره جنگهای پیامبر

تحقیق درباره جنگهای پیامبر...

دانلود پاورپوینت پیرامون طرح مرمت و احیای مجموعه تاریخی مسعودیه تهران

دانلود پاورپوینت پیرامون طرح ...

تحقیق درباره جنگهای پیامبر جنگ بدر و جنگ احد و جنگ خندق

تحقیق درباره جنگهای...

کتاب آموزش تخصصی نصب و تعمیرات انواع کولرهای گازی_9 صفحه pdf

کتاب آموزش تخصصی نصب و...

دانلود پاورپوینت حسابداری علمی با پارادایم های گوناگون

دانلود پاورپوینت حسابداری علمی با...

تحقیق درباره جنگل و فراورده های آن

تحقیق درباره جنگل و فراورده های...

دانلود پاورپوینت مبانی حسابداری مالی � �

دانلود پاورپوینت مبانی...

دانلود پاورپوینت پروژه دانشجویی درباره محوطه سازی وفرش های کف

دانلود پاورپوینت پروژه دانشجویی درباره محوطه...

زیارت نامه
بایدها و نباید های دعانویسی به همراه نظر مراجع تقلید
دوست یا دشمن
انواع جرثقیل و کاربرد آن
امید بخش ترین آیه قرآن از نظر امام علی(ع)
سوالات آزمون استخدامی قوه قضائیه رشته ماشین نویس اداری
preload
سوالات آزمون استخدامی قوه قضائیه رشته شغلی مسئول ابلاغ و اجرا
لینک صفحات وب
مبادله داده شبکه
سوالات آزمون استخدامی قوه قضائیه رشته ماشین نویس اداری
زیارت نامه امام رضا(ع)
مداحی
سوالات آزمون استخدامی قوه قضائیه رشته شغلی مسئول ابلاغ و اجرا
سوالات آزمون استخدامی قوه قضائیه در رشته شغلی کارشناس برنامه ریزی
لینک صفحات وب
زیارت نامه
بایدها و نباید های دعانویسی به همراه نظر مراجع تقلید
دوست یا دشمن
انواع جرثقیل و کاربرد آن

کلمات کلیدی :اول علوم تجربی مخصوص مدارس تیزهوشان نهم مخصوص مدارس درس علوم تجربی علوم تجربی تجربی سال سال نهم فصل اول اول علوم مدارس تیزهوشان تجربی تیزهوشان
  • حسن حسنی